به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _پنجشنبه یکم خرداد_ در هفتمین نشست از سلسله نشستهای تجربه شهر با موضوع «فرایند شکلگیری متروی کلان شهر اصفهان» با اشاره به جمع فاخر و عمل گرا حاضر در این نشست اظهار کرد: از گذشته که شرکتهای متفاوت از کشورهای مختلف به اصفهان سفر کردند، بررسیهای علمی و فنی در حوزه قطار شهری شکل گرفت و ۲۲ گزینه و گونههای حملونقل را در قالب نظرات مشورتی ارائه شد.
وی افزود: تجربه احداث خط یک مترو، فقط یک تجربه فنی نبوده است، بلکه یک منظومه اقدامی از فعالیتهای مدیریتی، فنی، سیاسی، مالی و ارتباطی بوده است.
معاون حملونقل ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: باید تجربهنگاری تخصصی انجام شود و الگوهای مسیر سبز اقدامی، راه حلهای فنی، تأمین مالی و حل چالشها بهصورت تخصصی استخراج و مسیر راه شود و در قاب خاطرات باقی نماند.
ساکت تصریح کرد: در موضوعات مطالعاتی اعتقاد بر این است که هر خط مترو امروزه میتواند دسترسپذیری فضایی در شهرها را ۲۵ تا ۳۰ درصد تغییر دهد و مدیریت کند که اگر ارزش آن را متوجه میشدیم، جا پای ژاپن میگذاشتیم، ژاپنی که در تکنولوژی صنعت خودرو پیشگام است، اما جدیترین مدیریت ترافیک را در راستای جلوگیری از حکمرانی خودرو با استفاده از الگوی شبکه قطار شهری دارد.
وی با اشاره به اراده قوی برای پیشبرد اهداف که شاخص مهم همه مدیران ادوار سازمان قطار شهری بوده است، افزود: مکاتبات مدیران در آن زمان نشان میدهد که آنها نامه اداری نمینوشتند، بلکه بیانیه میدادند و از عمق وجودشان و اعتقاداتشان میگفتند.
معاون حملونقل ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه شاهد میدانداری سیاسی، میراثی و حاکمیتی بودهایم، گفت: آنها تصمیمهای بزرگ را در زمان کوتاه گرفتند و تعامل بدنه شهر و استان موجب شده کارها جلو برود، در این راستا مباحث مترو را از شکل شهری به استانی و ملی تبدیل کردند.


نظر شما