به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر دهقان امروز _پنجشنبه یکم خرداد_ در هفتمین نشست از سلسله نشستهای تجربه شهر با موضوع «فرایند شکلگیری متروی کلانشهر اصفهان» اظهار کرد: برای احداث خط یک مترو، دو دستگاه حفار از بهترین تکنولوژی وقت اروپا خریداری شد که بدون هیچ مشکل عملیات حفاری به پایان رسید.
وی با اشاره به اینکه بعضی از نهادها قائل به استفاده از تکنولوژی و امکانات حملونقل ریلی نیستند، افزود: اگر تعامل خوب مدیر وقت سازمان قطار شهری با سازمان میراث فرهنگی نبود، اجرای دو ایستگاه امام حسین (ع) و انقلاب ممکن نبود.
مدیر اجرای پروژه قطار شهری اصفهان با بیان اینکه قرارداد باستانشناسی در هر ایستگاه متروی اصفهان منعقد میشود، تصریح کرد: اصفهان کوتاهترین خط مصوب مترو را میان کلان شهرها داشت که به همت مدیران وقت ۷/۷ کیلومتر به طول آن افزوده شد.
دهقان افزود: عمده چالش برای احداث مترو، پس از مباحث میراثی، اعتبارات بود که به اصفهان کمتر از شهرهای دیگر اختصاص مییافت؛ یکی دیگر از چالشها که ساخت خط یک را طولانی کرد، نحوه قراردادهای پیمانکاری بود که با مدیریت خوب، مدیران وقت حل شد.


نظر شما