مرکز راهبردی مدیریت بحران اصفهان کانون مقابله با بحران‌های شهری است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان شاهد افتتاح رسمی مرکز راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری هستیم که نقش بسزایی در ارتقای ایمنی، آمادگی مقابله با بحران‌ها و بهبود خدمات‌رسانی در شرایط اضطراری خواهد داشت.

احمدرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساختمان مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان، به همراه مرکز کنترل عملیات اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه که فرایند احداث و بهره‌برداری آن نزدیک به سه سال به طول انجامید، در دوره جاری مدیریت شهری با حضور مسئولان شهری و فعالان حوزه خدمات اضطراری افتتاح شد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به روند شکل‌گیری این پروژه تاکید کرد: اگرچه اجرای پروژه مرکز مدیریت بحران از حدود سه سال پیش آغاز شده است، اما فرایند اولیه جانمایی، مطالعات مقدماتی و تصویب آن به سال ۱۳۹۵ بازمی‌گردد.

کیانی گفت: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان شاهد افتتاح رسمی مرکز راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان هستیم که نقش بسزایی در ارتقای ایمنی، آمادگی مقابله با بحران‌ها و بهبود خدمات‌رسانی در شرایط اضطراری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت هماهنگی‌های بین‌بخشی در سطح شهرداری اصفهان و تعامل سازنده با دستگاه‌های برون‌سازمانی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این پروژه، ایجاد بستر مناسب برای همکاری و تبادل اطلاعات میان بخش‌های مختلف شهرداری و نهادهای مرتبط در خارج از شهرداری است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این هماهنگی ساختاری و عملکردی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش زمان واکنش به شرایط اضطراری، حوادث پیش‌بینی‌نشده و بحران‌های شهری ایفا کند، همچنین افزایش سرعت عمل در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و اقدام‌های عملیاتی از دیگر دستاوردهای کلیدی این مرکز به شمار می‌رود.

کیانی با اشاره به شیوه عملکرد مرکز مدیریت بحران شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مرکز به‌گونه‌ای طراحی و تجهیز شده که در زمان دریافت پیام‌های اضطراری از طریق سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۲۵، بلافاصله پیام‌ها به مرکز دریافت و انتقال پیام منتقل می‌شود.

وی افزود: در این مرحله، مرکز فرماندهی عملیات اضطراری وارد عمل شده و نیروهای بخش‌های مختلف از جمله ترافیک، آتش‌نشانی و خدمات شهری، با هماهنگی کامل، در لحظه به تبادل اطلاعات پرداخته و تصمیمات مدیریتی لازم برای رویارویی با بحران یا حادثه اتخاذ می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان درباره ارتباط شهروندان با این مرکز گفت: اگرچه ارتباط مستقیم مردم با این مرکز محدود است، اما با استفاده از سازوکارهای ارتباطی از طریق سامانه ۱۳۷ و تعاملات سیستمی با سامانه ۱۲۵، امکان دریافت پیام‌ها، پردازش اطلاعات و اجرای هماهنگی‌های ضروری در بستر همین مرکز فراهم شده است و تمام اقدامات لازم در راستای پاسخگویی به بحران و تأمین ایمنی و آسایش شهروندان به انجام می‌رسد.

کیانی افتتاح این مرکز را گام مهمی در راستای تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» دانست و اضافه کرد: پیگیری موضوع احداث ساختمان مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داشت، اما در این دوره مدیریت شهری، با عزم جدی و تلاش پیوسته، این پروژه به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: هدف ما از افتتاح این مرکز، ارتقای سطح آمادگی و ایمنی در سطح شهر، افزایش رفاه عمومی و ایجاد بستری ایمن برای زندگی شهروندان است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: افتتاح این مرکز مورد رضایت خداوند قرار گیرد و بتواند در تحقق اهداف کلان حوزه مدیریت بحران و ایمن‌سازی فضای شهری، نقشی مؤثر و ماندگار ایفا کند.

کد خبر 868391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.