لزوم طراحی آموزش محیط زیست متناسب با ویژگی‌های روان‌شناختی گروه‌های سنی

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از محیط زیست، محمد مدادی در آئین افتتاحیه هشتمین همایش بین‌المللی آموزش محیط‌زیست که با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات علمی و انتقال تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران این حوزه برگزار شد، با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی اظهار کرد: لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری، از جمله موارد مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه طراحی آموزش‌های محیط زیستی باید متناسب با ویژگی‌های شناختی و روان‌شناسی گروه‌های سنی انجام شود، افزود: در سیاستگذاری‌های آموزشی باید به مسائلی همچون متناسب‌سازی ابزارها و روش‌ها، توزیع هدفمند آگاهی، ایجاد دغدغه‌مندی معقول، پرهیز از عادی‌سازی نابهنجاری‌ها و پیشگیری از حساسیت‌زدایی ناشی از بمباران اطلاعاتی توجه شود.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای محیط زیست تأکید و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود دروس تخصصی محیط زیست متناسب با هر رشته دانشگاهی مانند روان‌شناسی محیط زیست، فلسفه محیط زیست و دیپلماسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی از علوم پایه تا علوم انسانی و فنی مهندسی، طراحی و اجرا شود.

کد خبر 868036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.