سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چالشهای حوزه ترافیک و حملونقل شهری و موضوع مهم پایداری خدمات ترافیکی در شهر اصفهان اظهار کرد: این مسئله بهویژه در شرایط ناترازی برق، یکی از مهمترین دغدغههای شهرداری است.
وی با بیان اینکه قطعی برق در تقاطعهای دارای سیستمهای راهنمایی و دوربینهای نظارتی، چالش جدی در مدیریت ترافیک ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ تقاطع مجهز به کنترل فرماندهی در شهر اصفهان داریم که این تعداد، نقش مهمی در ساماندهی و کنترل جریان ترافیکی ایفا میکنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: برنامه اصلی معاونت حملونقل و ترافیک بر شناسایی و پایدارسازی برق ۱۱۰ تقاطع دارای بیشترین چالش ناشی از قطعی برق متمرکز بوده است.
ساکت گفت: از دی سال ۱۴۰۳ زمانی که تنها ۶۴ تقاطع به سامانه پایدارکننده برق مجهز بود، تلاشها برای توسعه این سامانه آغاز شد و در بازه زمانی بین دی ۱۴۰۳ تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۴ موفق شدیم برق ۱۳۰ تقاطع را پایدار کنیم.
وی ادامه داد: این موفقیت نشاندهنده پیشرفتی فراتر از برنامهریزی اولیه است، چراکه هدف اول شناسایی و پایدارسازی ۱۱۰ تقاطع بوده، در حال خاصر هدفگذاری شده است که تمام ۲۲۰ تقاطع تحت پوشش سیستمهای کنترل فرماندهی بهطور کامل برق پایدار و بدون اختلال داشته باشند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به برنامههای آینده گفت: برنامهریزی شده است که تا پایان خرداد، تمام تقاطعهای تحت کنترل سیستم فرماندهی به سامانه پایدارکننده برق مجهز شوند.
وی درباره همکاریها و هماهنگیهای انجام شده اظهار داشت: در این زمینه، همکاری گستردهای بین معاونت حملونقل و ترافیک، مرکز مدیریت و نظارت کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، اداره توزیع برق شهرستان و استان و شرکتهای دانشبنیان به وجود آمده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: قرارگاه پایدارسازی برق در مرکز شهر اصفهان حدود ۱۰ روز پیش راهاندازی شد و در آن نمونهها و الگوهای مختلفی برای سیستمهای انشعاب برق بررسی میشوند تا بهترین گزینه برای فرایند پایدارسازی انتخاب شود.
ساکت با اشاره به نقش هماهنگی با پلیس راهور گفت: با توجه به احتمال وقوع قطعی برق و در نتیجه ایجاد بههمریختگی در جریان ترافیکی، هماهنگی ویژهای با پلیس راهور برقرار شده است تا در روزهایی که قطعی برق پیشبینی میشود، برنامههای اطلاعرسانی و مدیریت ترافیک به بهترین شکل انجام شود.
وی اضافه کرد: چهارراههای استراتژیک و کلیدی شهر بهویژه تحت نظارت و کنترل پلیس راهور یا همیاران ترافیکی قرار میگیرد تا در صورت بروز مشکل، جریان ترافیک در این نقاط حساس به صورت مؤثر مدیریت شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هدف ما تضمین پایداری و استمرار خدمات ترافیکی برای شهروندان است تا رفاه و امنیت در عبورومرور شهروندان اصفهانی حفظ شود و بتوانیم با بهرهگیری از فناوریهای نوین و همکاریهای بیندستگاهی، چالشهای پیشرو را به حداقل برسانیم.




نظر شما