مشارکت خانواده‌ها، کلید تحقق عدالت آموزشی است

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران آموزش‌وپرورش استان‌های فارس و کرمانشاه با تأکید بر اهمیت مشارکت اولیا در فرآیند یادگیری از برنامه‌های نوآورانه این دو استان در حوزه عدالت آموزشی و آموزش خانواده تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علیرضا کاظمی امروز _ پنجشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت _ در نشست ویدئوکنفرانسی مشترک با مدیران آموزش‌وپرورش استان‌های فارس و کرمانشاه، ضمن قدردانی از همکاری‌های دوجانبه این استان‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و مشارکتی اظهار کرد: تجربه‌های ارزشمندی در حوزه آموزش خانواده، ارتقای عدالت آموزشی و جلب مشارکت مؤثر اولیا در مدارس در این دو استان شکل گرفته است که با وجود تفاوت‌های اجرایی، خلاقیت و اثربخشی بالایی داشته‌اند.

وی با تأکید بر نقش محوری خانواده‌ها در کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش تصریح کرد: عدالت آموزشی نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه باید با رویکردی عملیاتی در زمینه بهبود فضاهای آموزشی و ارتقای مشارکت خانواده‌ها در مدارس به آن پرداخت.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای پویش هر اولیا یک کلاس درس در استان کرمانشاه، آن را یکی از موفق‌ترین الگوهای مشارکتی در سطح کشور دانست و گفت: این طرح توانسته مشارکت والدین را به‌عنوان یکی از ارکان فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس تقویت کند.

وی همچنین از برنامه ملی ساخت «مدرسه اولیا» خبر داد و افزود: در مرحله نخست احداث دست‌کم ۳۲ مدرسه ویژه اولیا در کشور هدف‌گذاری شده است که زمینه‌ساز تعامل مؤثر میان خانواده و مدرسه خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: در صورت موفقیت این طرح، توسعه آن تا ۷۵۰ مدرسه در سطح کشور پیش‌بینی شده است، برای تحقق این هدف، نقش تبلیغات رسانه‌ای و تولید محتوای جذاب در صداوسیما و فضای مجازی بسیار حیاتی است تا بتوان مشارکت عمومی را جلب کرد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی مدیران استانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اظهار امیدواری کرد این طرح‌ها به یک جریان فراگیر در حوزه آموزش کشور تبدیل شود.

کد خبر 866478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.