بخشی از تعلیم و تربیت باید به آموزش مهارت‌های خودمراقبتی و فرهنگ خانواده اختصاص یابد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: باید بخشی از تعلیم و تربیت را به آموزش مهارت‌هایی همچون خودمراقبتی، احترام متقابل و فرهنگ خانواده اختصاص دهیم. این آموزش‌ها می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند در آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای آموزش‌وپرورش منطقه ۴ تهران با گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: معلمان ستون فقرات نظام تعلیم و تربیت هستند، تجلیل از معلمان نمونه، اقدامی ارزشمند برای پاسداشت زحمات خالصانه کسانی است که در سخت‌ترین شرایط، از جمله دوران کرونا، اجازه ندادند چراغ آموزش خاموش شود.

وی افزود: معلمان و مدیران در شرایط دشوار کرونا، پیشگام تولید محتوای آموزشی و برگزاری کلاس‌های مجازی بودند و با خلاقیت و دلسوزی، آموزش را به خانه‌های دانش‌آموزان بردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به توجه ویژه دولت به آموزش‌وپرورش گفت: به برکت نگاه راهبردی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، آموزش‌وپرورش به اولویت نخست کشور تبدیل شده است، امروز دو محور اصلی شامل توسعه عدالت آموزشی از طریق ساخت و تجهیز مدارس و نیز توانمندسازی نیروی انسانی در حال پیگیری است.

وی از اقدامات خیران در حمایت از زیرساخت‌های آموزشی قدردانی کرد و گفت: با همراهی هلدینگ شستا و یکی از شرکت‌های تابعه، با پیشنهاد منطقه ۴، ساخت یک هنرستان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که نمونه‌ای از مشارکت مؤثر بخش غیردولتی در توسعه آموزش است.

فولادوند بر اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی در کنار آموزش‌های رسمی تأکید کرد و افزود: باید بخشی از تعلیم و تربیت را به آموزش مهارت‌هایی همچون خودمراقبتی، احترام متقابل و فرهنگ خانواده اختصاص دهیم، این آموزش‌ها می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

وی گفت: تحول در آموزش‌وپرورش تنها با اسناد و برنامه‌ها محقق نمی‌شود و این تحول را مدیران مدارس، به‌عنوان عناصر کلیدی نظام آموزشی، رقم خواهند زد.

کد خبر 866044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.