به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، احسان مصطفوی با اشاره به صادرات بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن بثژ (BCG) به کشور ونزوئلا با تأکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی سلامت این اقدام را نمونهای موفق از تعاملات بین المللی سلامتمحور دانست و اظهار کرد: این اقدام میتواند به عنوان الگویی در گسترش نفوذ علمی و فنی ایران در عرصه بهداشت جهانی شناخته شود.
وی افزود: این حجم از صادرات، بیشترین صادرات انستیتو پاستور ایران در چند دهه اخیر است، واکسن بثژ که برای پیشگیری از بیماری سل استفاده میشود، از سال ۱۳۲۶ شمسی تاکنون به طور مداوم در انستیتو پاستور ایران تولید شده و یکی از محصولات استراتژیک و با استاندارد بینالمللی این مؤسسه محسوب میشود.
رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به برنامههای آتی این مؤسسه برای توسعه سبد صادراتی واکسنها گفت: در حال حاضر با شناسایی ظرفیتهای بینالمللی و نیازهای بهداشتی کشورهای مختلف، درصدد توسعه تنوع واکسنها و محصولات صادراتی و استمرار آنها هستیم.
مصطفوی ادامه داد: بازار جهانی واکسن، فرصتی مناسب برای ارتقای نقش ایران در زنجیره جهانی سلامت به شمار میرود و انستیتو پاستور ایران در نظر دارد، در راستای رسالت تاریخی خود در عین توجه به نقش ملی، نقشی فعالتر در ارتقای سلامت عمومی در کشورهای در حال توسعه ایفا کند.



نظر شما