به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا حاجیبابایی امروز _سهشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان با بیان اینکه معلم قلهای است که همه خوبیها به آن ختم میشود، اظهار کرد: در طول انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی از سوی معلمان ارائه شده است که این خدمات با هیچ دورهای قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه طی اقداماتی چون رتبهبندی معلمان و دیگر برنامهها، هنوز در انتظاریم که با همکاری مجلس و دولت، جایگاه معلمان بیش از پیش ارتقا پیدا کند، افزود: جایگاه معلم بسیار بالا است و باید به گونهای ارتقا پیدا کند که تمام خوبیها به آن بازگردد، همچنین اگر بخواهیم به دانشآموزان راهنمایی کنیم، باید اطلاعات را از زبان معلم بیان کنیم، چراکه زبان معلم مؤثرترین زبان است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد معلمان در دولت چهاردهم را روند مثبتی ارزیابی کرد و گفت: حل مشکلات کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش و معلمان است، زیرا یکی از اولویتهای دولت توجه به آموزش و پرورش و برقراری عدالت آموزشی در همه نقاط کشور است.
حاجیبابایی با اشاره به اینکه توجه به آموزش و پرورش را در کنار سلامت و بهداشت و امنیت مردم سرلوحه برنامههای خود قرار دادهایم و راه آبادانی کشور، توجه به آموزش و پرورش است و اگر جای جای کشور آباد شود، اما آموزش مشکل داشته باشد، موفق نخواهیم شد، تصریح کرد: فناوری، تجهیز مدارس و هوشمندسازی آنها از برنامههای مهم دولت در این حوزه است.
وی با بیان اینکه شرایط معلمان از موضوعات مهمی است که باید در ابعاد گستردهتری مورد توجه قرار داده شود، افزود: اگر بخواهیم به آموزش و پرورش و رشد کشور کمک کنیم، باید معلم شاخص و قلهنشین شود، چراکه وقتی معلم را دریابیم و به او توجه کنیم، موفق خواهیم شد، اما اگر معلمان را درنیابیم و بهای لازم را به آنها ندهیم، حتی اگر معلمان را در بهترین مدارس هم قرار دهیم، موفق نمیشویم، از این رو باید معلم در صدر توجه قرار داده شود و همه امکانات را برای معلم در نظر بگیریم تا آنها بتوانند ایدهها و برنامههای مورد نظر را پیادهسازی کنند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور و دولت چهاردهم توجه به معلمان را بیش از گذشته مورد توجه قرار میدهند و به این موضوع باور دارند که حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است.
حاجیبابایی با بیان اینکه باید شخصیت معلمان حفظ شود و معیشت آنها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: برای اینکه معلم در صدر امور برای حل مشکلات قرار داده شود، باید شخصیت معلمان حفظ شود و معیشت آنها را مورد توجه قرار دهیم، به عبارتی معیشت معلمان بالاتر از شاخصهایی که در جامعه وجود دارد و باید رشد کند، اقدامات خوبی در دولت چهاردهم و دولت گذشته برای توجه به معلمان انجام شده است، اما کافی نیست، چراکه هنوز معلمان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند.
وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه آموزش و پرورش کشور به سمتی حرکت کنیم که افرادی که معلم میشوند و در جامعه وظیفه آموزش و پرورش را به عهده دارند، حقشان از بین نرود و حقوق مادی و معنوی آنها به بهترین شکلی مورد توجه قرار داده شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغههای معلمان اجرایی نشدن دقیق رتبهبندی معلمان است که باید وزیر آن را با نگاهی مثبت که طرفدار معلمان است، اصلاح و برای دارا بودن کشوری تراز در حوزه علمی، باید آموزش و پرورش را تقویت کند.
حاجیبابایی با بیان اینکه سیاستهای آموزش و پرورش از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ و قانون مربوطه نوشته و برنامه ششم و برنامه هفتم نیز بر اساس آن تدوین شد، گفت: در طول عمر وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشته است که برنامهای به این قدرت درباره آموزش و پرورش نوشته شده باشد.
وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره چراغ راه ما است، به طوری که تاکنون و در طول عمر آموزش و پرورش سابقه نداشته که بودجهای به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان در اختیار دولت قرار گیرد که با تلاش مجلس این کار انجام شد، از این رو امروز قانون و اعتبار موجود است که پشتوانه آن رئیس مجلس و همه معلمان بودهاند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر میخواهیم کشوری تراز در حوزه علمی داشته باشیم باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم و این راه منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: قوانین آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول بنیادین نوشتیم و تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان دست آموزش و پرورش باز میشود و سال گذشته ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد تا سیاستهای رهبری اجرا شود و به خوبی کار شد.



نظر شما