معلمان اصفهان در تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی شایسته و پیش‌گام هستند

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان می‌تواند آزمایشگاه تمدنی برای اجرای الگوی تعلیم‌ و تربیت تراز انقلاب اسلامی باشد و معلمان استان شایسته پیش‌گامی در این مسیر هستند، گفت: در این مسیر اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، می‌تواند پیش‌گام و الگویی برای تقویت مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز _سه‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل بیش از ۵۰۰ معلم نمونه در استان اصفهان با بیان اینکه تحول در آموزش از دل معلم آغاز می‌شود، اظهار کرد: معلمان تنها منتقل‌کننده دانش نیستند، بلکه طراح شخصیت و الگوی ارزش‌هایی شناخته می‌شوند، زیرا نقش معلمان در بازآفرینی سرمایه اجتماعی و مدنیت اخلاقی شهروندی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان با پیشینه ریشه‌دار در حوزه علم و دانش، زادگاه اندیشمندان همچون شیخ بهایی و علامه مجلسی است، افزود: این خطه مهد پرورش معلمانی است که روشنایی دانش را به سراسر ایران گسترده کرده‌اند، چرا که در گذشته، اصفهان دارالعلم بود و معلم اصفهانی نه تنها مدرس، بلکه مربی روح و الهام‌بخش در اخلاق است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در مکتب اصفهان، آموزش با ذوق هنری و نور معنوی درهم آمیخته شده است، گفت: تعلیم‌وتربیت رکن هویتی و تمدنی جامعه است و تنها یک نهاد رسمی نیست، بلکه بخشی از هویت فرهنگی و نظام زیست اجتماعی سرزمین ما شناخته می‌شود.

جمالی‌نژاد درباره نقش معلمان در تثبیت انقلاب و گفتمان مقاومت عنوان کرد: در خطه شهیدپروری که ۲۴ هزار شهید و هزاران شهید فرهنگی و دانش‌آموز را تقدیم کرده است، معلمان نقش کلیدی در تحقق عدالت آموزشی دارند.

وی با تاکید بر اینکه بدون عزت و امنیت شغلی، امکان تحول در نظام آموزشی وجود ندارد، ادامه داد: معلمان اصفهانی با انسان دوستی، سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار انسان قلمداد می‌شوند، بنابراین توجه ویژه به موضوع عزت و امنیت شغلی آنها بسیار حائز اهمیت است و نهادهای اقتصادی استان باید سهم خود را در آموزش‌وپرورش ایفا کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان می‌تواند آزمایشگاه تمدنی برای اجرای الگوی تعلیم‌وتربیت تراز انقلاب اسلامی باشد و معلمان استان شایسته پیش‌گامی در این مسیر هستند، خاطرنشان کرد: در این مسیر اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، می‌تواند پیش‌گام و پایلوت الگویی برای تقویت مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی باشد و مدارس را به محور حیات اجتماعی محلی تبدیل کند.

کد خبر 863905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.