به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از تک کرانچ، دوم مه ۲۰۲۵ سندار پیچای، مدیرعامل گوگل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، از پایان بازی «پوکمون بلو» توسط مدل هوش مصنوعی جمینی ۲.۵ پرو خبر داد، این بازی که در سال ۱۹۹۶ منتشر شده، بهعنوان یکی از چالشبرانگیزترین بازیهای ویدئویی شناخته میشود.
اگرچه این دستاورد توسط یک مهندس نرمافزار ۳۰ ساله به نام «جوئل زد» که ارتباطی با گوگل ندارد، انجام شده است، اما مقامات گوگل از این پروژه حمایت کرده و آن را بهعنوان نشانهای از پیشرفتهای قابل توجه در تواناییهای مدلهای هوش مصنوعی خود میبینند.
جوئل زد، با استفاده از مدل جمینای ۲.۵ پرو و افزودن ابزارهای کمکی همچون «Agent Harness»، توانست به هوش مصنوعی کمک کند تا بازی را به پایان برساند، این ابزارها شامل ارائه اسکرینشاتهای بازی و اطلاعات اضافی به مدل بودند که به آن در تصمیمگیریهای استراتژیک کمک میکردند او تأکید کرد که هیچ راهنمایی مستقیم یا کد تقلبی در این فرایند استفاده نشده است.
پیش از این، مدل هوش مصنوعی «کلود» از شرکت «انترپیک» نیز تلاشهایی برای پایان دادن به بازی «پوکمون رد» انجام داده بود؛ با این حال «کلود» هنوز موفق به پایان بازی نشده است، این مقایسه نشاندهنده توانمندیهای بالاتر مدل جمینی در انجام وظایف پیچیده است.
این موفقیت نشاندهنده پیشرفتهای قابل توجه در تواناییهای مدلهای هوش مصنوعی در انجام وظایف پیچیده و نیازمند استراتژی است، گوگل امیدوار است که این دستاوردها را در محصولات مختلف خود، از جمله جستوجوی گوگل و پلتفرم جمینی، بهکار گیرد.
این موفقیت نشاندهنده پیشرفتهای قابل توجه در تواناییهای مدلهای هوش مصنوعی در انجام وظایف پیچیده و نیازمند استراتژی است، گوگل امیدوار است که این دستاوردها را در محصولات مختلف خود، از جمله جستوجوی گوگل و سکوی جمینی، بهکار گیرد.
نظر شما