۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۹
اکسپو ۲۰۲۵؛ پُل فرهنگی ایران به جهان

رویدادهایی همچون نمایشگاه اکسپو، تنها در راستای ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استفاده نمی‌شود و می‌توان گفت اکسپو ۲۰۲۵ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایران، فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور در عرصه بین‌المللی فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ به‌عنوان بزرگترین رویداد تجاری ایران، با همکاری و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی، فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با بازارهای جهانی فراهم کرد و در این مسیر با بهره‌گیری از بازیگران اصلی و تأثیرگذار حوزه تجارت خارجی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، یکی از ارکان اساسی و اهداف کلیدی این رویداد به حساب می‌آید.

در طول دوره‌های مختلف برگزاری این نمایشگاه، حضور پررنگ و فعال این بازیگران به وضوح مشهود بوده وی در این مسیر آن‌ها با مشارکت مؤثر خود، نقش بسزایی در تقویت تعاملات تجاری بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران به بازارهای جهانی ایفا کرده‌اند و این حضور هدفمند، گامی مهم در راستای تحقق اهداف بلندمدت تجاری کشور و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی است.

این نمایشگاه که تاکنون هفت دوره را پشت سر گذاشته و با حضور گسترده شرکت‌ها و بازرگانان داخلی و خارجی به محلی برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات ایرانی تبدیل شده است.

در ششمین دوره از این نمایشگاه، بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی، آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند، همچنین با تاکید بر توسعه شبکه‌های تجاری، بیش از ۲۴۰۰ بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۹۴ کشور مختلف، در این رویداد حضور یافتند تا ضمن آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری را بررسی کنند.

البته نکته قابل توجه آن است که از این بستر تنها در راستای ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استفاده نمی‌شود و می‌توان گفت اکسپو ۲۰۲۵ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایران، فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور در عرصه بین‌المللی فراهم کرد.

در این میان، تقویت ارتباط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد کلیدی، هم به توسعه دیپلماسی عمومی ایران کمک کند و هم زمینه‌ساز رشد اقتصادی و تبادلات مردم‌محور باشد، چراکه این ظرفیت با تاکید بر رویکرد شبکه‌سازی و تسهیل در تعاملات تجاری با کشورهای خارجی، در این دوره میزبان بیش از ۲۰۰۰ بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۰۰ کشور جهان بود که هر کدام به‌تنهایی امکان تبدیل شدن به سفیری در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران را دارند.

کد خبر 862735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.