به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ بهعنوان بزرگترین رویداد تجاری ایران، با همکاری و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی، فرصتی بینظیر برای ارتباط با بازارهای جهانی فراهم کرد و در این مسیر با بهرهگیری از بازیگران اصلی و تأثیرگذار حوزه تجارت خارجی در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران، یکی از ارکان اساسی و اهداف کلیدی این رویداد به حساب میآید.
در طول دورههای مختلف برگزاری این نمایشگاه، حضور پررنگ و فعال این بازیگران به وضوح مشهود بوده وی در این مسیر آنها با مشارکت مؤثر خود، نقش بسزایی در تقویت تعاملات تجاری بینالمللی و معرفی ظرفیتهای اقتصادی ایران به بازارهای جهانی ایفا کردهاند و این حضور هدفمند، گامی مهم در راستای تحقق اهداف بلندمدت تجاری کشور و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی است.
این نمایشگاه که تاکنون هفت دوره را پشت سر گذاشته و با حضور گسترده شرکتها و بازرگانان داخلی و خارجی به محلی برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات ایرانی تبدیل شده است.
در ششمین دوره از این نمایشگاه، بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی، آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند، همچنین با تاکید بر توسعه شبکههای تجاری، بیش از ۲۴۰۰ بازرگان، سرمایهگذار و تاجر خارجی از ۹۴ کشور مختلف، در این رویداد حضور یافتند تا ضمن آشنایی با توانمندیهای صنعتی ایران، فرصتهای سرمایهگذاری و همکاریهای تجاری را بررسی کنند.
البته نکته قابل توجه آن است که از این بستر تنها در راستای ظرفیتهای اقتصادی و تجاری استفاده نمیشود و میتوان گفت اکسپو ۲۰۲۵ بهعنوان یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایران، فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیتهای کشور در عرصه بینالمللی فراهم کرد.
در این میان، تقویت ارتباط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی در حوزههای فرهنگی و گردشگری میتواند بهعنوان یک راهبرد کلیدی، هم به توسعه دیپلماسی عمومی ایران کمک کند و هم زمینهساز رشد اقتصادی و تبادلات مردممحور باشد، چراکه این ظرفیت با تاکید بر رویکرد شبکهسازی و تسهیل در تعاملات تجاری با کشورهای خارجی، در این دوره میزبان بیش از ۲۰۰۰ بازرگان، سرمایهگذار و تاجر خارجی از ۱۰۰ کشور جهان بود که هر کدام بهتنهایی امکان تبدیل شدن به سفیری در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران را دارند.


نظر شما