بازاریابی با کمک این نمایشگرهای بزرگ در سطح شهر تنها تبلیغات نیست. این تلویزیونها نوعی سرمایه گذاری بلندمدت به حساب میآیند. در این مقاله شما را با 8 دلیل برای اثبات هوشمندانه بودن این روش تبلیغاتی آشنا میکنیم.
تلویزیون شهری؛ تبلیغاتی کاربردی در سال 1404
امروزه صفحات نمایش LED پا را فراتر از یک رسانه تبلیغاتی گذاشتهاند. تلویزیون شهری با نصب در محلهای پر تردد و شلوغ، به ویترینی زنده و تعاملی برای معرفی برند تبدیل شده است. این نمایشگرها نه تنها توجه مخاطب را به خود جلب میکنند؛ بلکه اعتبار برند در نزد مخاطبان و رقبا را نیز افزایش میدهند. در سالهای اخیر صنعت تبلیغات محیطی در حال گذر از روشهای سنتی و روی آوردن به سمت تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) است.
در سال 1404 با توجه به رشد روز افزون جمعیت و افزایش ساعت حضور افراد در فضاهای عمومی، سرمایه گذاری روی این نمایشگرها، توجیه اقتصادی دارد. تلویزیونهای شهری با قابلیت کنترل از راه دور و جمعیت زیادی که تحت تاثیر قرار میدهد؛ از اصلیترین اجزای دیجیتالی شدن تبلیغات شهری بهحساب میآیند. این فناوریهای نوین قابلیتهای متنوعی از خود ارائه میدهند؛ که روشهای سنتی تبلیغاتی، قادر به رقابت با آنها نیستند.
معجزه نور و تصویر در جلب توجه افراد
مغز انسان تصاویر متحرک را چندین برابر سریعتر از یک متن یا تصویر ثابت، پردازش میکند. نمایشگرهای دیجیتال با نمایش تصاویر پویا و متحرک، به راحتی نگاه عابران پیاده و سرنشینان خودرو را به سمت خود میکشانند. در جنگ بین کسب و کارهای مختلف برای جلب توجه افراد، تصاویر متحرک تابلو LED، مثل آهنربا عمل میکند. تبلیغات شهری با تلویزیونهای شهری، نقش بسیار موثری در شناخته شدن برند دارد. شما در عرض چند ثانیه میتوانید پیام برند خود را به مخاطبان برسانید.

پوشش گسترده تبلیغات در مکانهای پرتردد
تلویزیونهای شهری معمولا در محلهای پرتردد و شلوغ شهر مثل میدانهای اصلی، تقاطعهای شلوغ و مراکز خرید نصب میشوند. این موضوع باعث میشود تا در هر لحظه صدها نفر این تبلیغات را ببینند. شما بدون پرداخت هزینه اضافی برای جذب مخاطب، روزانه به هزارن مخاطب جدید، برند خود را معرفی میکنید. درصد جذب مخاطب از این روش نسبت به راهکاری تبلیغاتی رایج دیگر، بسیار بیشتر است.
امکان به روزرسانی لحظهای تبلیغات
با تلویزیون شهری، شما بدون پرداخت هزینه میتوانید محتوای تبلیغاتی برند خود را به سادگی تغییر دهید. بدون صرف هزینه و نیاز به نصب دوباره، محتوای این نمایشگرهای عوض میشوند. این ویژگی برای برگزاری کمپینهای تبلیغاتی فصلی و اطلاع رسانی از حراجیهای برند، بسیار کاربردی است.
تغییر تبلیغات از تکراری شدن آن برای مخاطب نیز خودداری میکند. به روز شدن تبلیغات باعث میشود تا همواره توجه مخاطب به آن جلب شود. این موضوع باعث میشود تا اسم برند شما به عنوان کسب و کاری نوین و به روز در ذهن مخاطب به جای بماند.
تلویزیون شهری همگام با فناوریهای هوشمند
با پیشرفت فناوری، تلویزیونهای شهری از یک نمایشگر ساده فراتر رفته و به بستری برای تبلیغات هوشمند تبدیل خواهند شد. در آیندهای نزدیک، این نمایشگرها با اتصال به دوربینهای تحلیل رفتار، سنسورهای محیطی و نرمافزارهای پردازش داده، محتوای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مخاطب و شرایط لحظهای محیط بهینه میکنند.
استفاده از فناوریهایی مانند واقعیت افزوده (AR) نیز دنیای واقعی و دیجیتال را به هم پیوند داده و تجربهای کاملاً تعاملی برای مخاطبان فراهم خواهد کرد.
تلویزیونهای شهری در مسیر هوشمندسازی، چهره تبلیغات محیطی را به شکلی ماندگار دگرگون خواهند ساخت.
افزایش اعتماد مخاطبان به برند
تلویزیون شهری پل ارتباطی قابل اعتمادی بین برند شما و مخاطب میسازد. نمایش دادن اسم برند و تبلیغ ان در میادین مهم سطح شهر، افراد را نسبت به کیفیت و اعتبار برند شما مطمئن میکند. این نوع تبلیغات، برند شما را در ذهن مشتریان بهعنوان یک کسب و کار پیشرو و حرفهای ثبت میکند. برخلاف تبلیغات آنلاین که تنها ممکن است مخاطب آنها را یکبار ببیند؛ مداوم دیدن تبیلغات در سطح شهر، اعتماد به برند را نیز افزایش میدهد.
تبلیغاتی مقرون به صرفه نسبت به شیوههای سنتی
شاید در نگاه اول تبلیغ با تلویزیون شهری، روشی پر هزینه باشد و اکثر برندها به روشهای دیگر روی بیاورند. با یک نگاه کلی و طولانی مدت برعکس این جریان به اثبات میرسد. تعداد دفعات نمایش تبلیغات و پوشش گسترده در سطح شهر باعث جذب مخاطبان بسیاری میشود. هزینه نهایی به ازای هر مخاطب بسیار کمتر از روشهای تبلیغاتی سنتی مثل چاپ تراکت یا سفارش آگهی بازرگانی است.
همچنین تفاوت در ابعاد تلویزیون شهری، باعث کاهش یا افزایش قیمت نهایی تبلیغات میشود. این روش تبلیغاتی بدون نیاز به هزینه به روزرسانی و تغییر نیز روشی مقرون به صرفه به حساب میآید. شما در هر زمانی میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینهای، محتوای تبلیغاتی خود را با توجه به نیاز مخاطبان تغییر دهید.
بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه
در دنیای تبلیغات، استفاده از تلویزیون شهری به عنوان یکی از کم ریسکترین و در عین حال پربازدهترین شیوه تبلیغاتی به حساب میآید. این ابزار میتواند در مدت زمان کوتاهی هزینه صرف شده برای تبلیغات را به شما برگرداند. شما در مدت زمان کوتاهی به طور ملموس میتوانید تاثیر این شیوه بازاریابی را در آمار فروش، سود و مخاطبان خود مشاهده کنید.
با نصب این نمایشگرهای در مکانهای شلوغ و پر تردد شهر، پیام شما به طور خودکار در معرض دید هزاران نفر قرار میگیرد. مخاطبان با نزدیک بودن به محل فروشگاه، برای بازدید و خرید مشتاق میشوند.

تبلیغات با کیفیت باور نکردنی
با استفاده از تلویزیونهای شهری، شما هیچ محدودیتی در تبلیغات ندارید. شما میتوانید از انیمیشن، ویدیو، گرافیک متحرک و حتی پخش زنده استفاده کنید تا پیام خود را به بهترین شکل منتقل کنید. کیفیت بالای صفحه نمایش همچنین باعث میشود تا بدون نیاز به تجهیزات جانبی، شما به یک تبلیغات 24 ساعته دسترسی داشته باشید. وضوح و روشنایی تصویر عالی، حتی در اثر تابش مستقیم نور خورشید نیز کیفیت خود را حفظ میکند.
سرمایه گذاری روی تلویزیون شهری، تصمیمی مطمئن برای سال 1404
در سال 1404 که رقابت بین کسب و کارها برای جلب توجه مخاطبان به اوج رسیده است؛ وقت تصمیم گیری است. تلویزیون شهری یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که قدرت جذب مخاطب بالایی دارد. این نمایشگرها با بازدهی بالا و قیمتی مقرون به صرفه برای سرمایه گذاریهای بلند مدت انتخاب مناسبی به حساب میآیند.
برای انتخاب نمونههای با کیفیت از تلویزیون شهری در ابعاد مختلف میتوانید به وب سایت دیاکو مراجعه کنید. این مجموعه با بیش از یک دهه سابقه، نمایشگرهای دیجیتال را با کیفیت بالا را برای مشتریان خود تولید میکند.





نظر شما