به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، آمازون با پرتاب اولین ماهوارههای پروژه کوئیپر (Kuiper)، قدم بزرگی در رقابت با Starlink برداشته است. این اقدام نشانه ورود آمازون به بازار اینترنت ماهوارهای است. با ورود به بازار اینترنت ماهوارهای، آمازون میخواهد سهم بیشتری از این بازار به دست آورد و به طور جدی با Starlink، که رهبر فعلی بازار است، رقابت کند.
هدف پروژه Kuiper این است که خدمات اینترنت پرسرعت را به مناطق دورافتاده و کمتر توسعهیافته برساند. این کار میتواند به بهبود چشمگیر دسترسی جهانی به اینترنت کمک کند.
آمازون با سرمایهگذاری در فناوریهای ماهوارهای به تعهد خود برای استفاده از نوآوریهای تکنولوژیک جدید برای حل مشکلات دسترسی به اطلاعات در سطح بینالمللی ادامه میدهد.
این حرکت آمازون، رقابت در بازار اینترنت ماهوارهای را افزایش میدهد و میتواند دسترسی به اینترنت برای میلیونها نفر در سراسر جهان را بهبود بخشد. با توسعه فناوری و افزایش تعداد ماهوارههای Kuiper، نقش آمازون در تغییر و تحول چشمانداز ارتباطات دیجیتال بیشتر خواهد شد.


نظر شما