سازمان مدیریت پسماند اصفهان سال گذشته ۵۹ گواهی سبز صادر کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به صدور گواهی مدیریت سبز ویژه شاخص پسماند گفت: سال ۱۴۰۳ میزان درخواست‌ها با رشد قابل توجهی روبه‌رو بود و به ۲۳۱ مورد رسید، همچنین ۵۹ گواهی مدیریت سبز صادر شد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند اعطای گواهی مدیریت سبز ویژه شاخص پسماند اظهار کرد: ابتدا دستگاه‌های اجرایی با ارسال نامه رسمی درخواست خود را به سازمان مدیریت پسماند اعلام می‌کنند، پس از آن کارشناس مربوط با حضور در دستگاه متقاضی و بر اساس چک‌لیست مصوب، بازدید اولیه را انجام می‌دهد؛ پس از بررسی‌های انجام‌شده پاسخ رسمی به دستگاه ارسال و راهکارهای اصلاحی برای رفع نواقص موجود ارائه می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد و پس از اعمال اصلاحات لازم توسط دستگاه متقاضی، بازدید ثانویه انجام می‌شود؛ در صورت تأیید رفع مشکلات، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مدیریت پسماند و دستگاه متقاضی به امضا می‌رسد، همچنین به‌منظور ارتقای آگاهی و مهارت‌های کادر خدماتی و سایر کارکنان دستگاه، کلاس آموزشی با محوریت مدیریت صحیح پسماند و تفکیک اصولی برگزار و در نهایت گواهی مدیریت سبز به دستگاه متقاضی اعطا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طبق عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲، ۱۳۰ درخواست گواهی ثبت شده است که در پی آن ۵۳ تفاهم‌نامه به امضا رسیده و ۳۸ گواهی مدیریت سبز صادر شده است.

ساکتی تصریح کرد: سال گذشته میزان درخواست‌ها با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و به ۲۳۱ مورد رسیده است، از این تعداد ۶۰ درخواست مربوط به واحدهای درون شهرداری و ۱۷۱ مورد مربوط به دستگاه‌های برون‌سازمانی بوده است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۳، ۱۱۶ تفاهم‌نامه منعقد شده است که شامل ۳۴ تفاهم‌نامه درون شهرداری و ۸۲ تفاهم‌نامه برون شهرداری می‌شود؛ در نهایت ۵۹ گواهی مدیریت سبز صادر شده که از این میان ۱۷ مورد به واحدهای داخلی شهرداری و ۴۲ مورد به دستگاه‌های بیرون از شهرداری اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 860867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.