تربیت اقتصادی، ساحتی از تعلیم و تربیت که در دنیا به‌طور جدی دنبال می‌شود

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع دانشجومعلمان با اشاره به اهمیت تربیت اقتصادی دانش‌آموزان گفت: یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت که در دنیا به‌طور جدی دنبال می‌شود، موضوع تربیت اقتصادی است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی امروز _شنبه ششم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت که در دنیا به‌طور جدی دنبال می‌شود، موضوع تربیت اقتصادی است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است و به‌عنوان یکی از ساحت‌های تربیتی ذکر شده است.

وی افزود: در بیست سال اخیر، یکی از ساحت‌های مهم تربیت که بدان پرداخته می‌شود، تربیت اقتصادی و مالی است که تحت عنوان سواد مالی نیز مطرح می‌شود و مهارتی است که به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم جامعه باید در فرایند پیشرفت، نقش‌آفرینی داشته باشند، عنوان کرد: توسعه و پیشرفت، فضایی دولت‌محور نیست و چند دهه است که از این اعتقاد عبور کرده‌ایم و در حال حاضر در جای جای جهان معتقد هستند که مردم محور تحول‌آفرینی در جوامع هستند، به‌عنوان مثال برای سرمایه‌گذاری در تولید که شعار سال جاری است، نمی‌توان تنها بر مشوق‌ها تکیه کرد و مهم است که مردم نیز با کسب آگاهی و مهارت در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

آن گونه که شایسته بوده به تربیت اقتصادی دانش‌آموزان توجه نشده است

طغیانی با اشاره به اهمیت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای ادامه داد: این ساحت تربیتی آن گونه که شایسته بوده است، بدان پرداخته نشد و مورد توجه قرار نگرفت و همچنان با وجود اهمیت آن، این امر وارد فرایند تربیت دانش‌آموزان نشده است و تنها به برخی موضوعات آن تقلیل داده شده است.

وی با اشاره به تدریس کتاب کارآفرینی در مدارس متوسطه دوم خاطرنشان کرد: ساحت تربیت اقتصادی از پیش از دبستان آغاز می‌شود، اما تدریس و آموزش آن در نظام آموزش‌وپرورش مربوط به سال‌های پایانی تحصیلات دانش‌آموزی است، اگرچه در برگزاری کلاس و تدریس آن نیز چالش‌هایی وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد، علم زندگی است، از همین رو آموزش آن از پیش از دبستان آغاز می‌شود و به تدریج مفاهیم آن به دانش‌آموز کودک و نوجوان آموزش داده می‌شود.

طغیانی اضافه کرد: تربیت اقتصادی جای خود را در بعضی مدارس غیررسمی باز کرده است و بازی‌هایی با این محوریت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای ترویج این موضوع نیز پیگیری‌هایی داشتیم، اما همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم.

در پایان این نشست، نماینده مجلس شورای اسلامی و دانشجومعلمان درباره مشکلات و چالش‌های دانشگاه فرهنگیان و مشکلات معیشتی معلمان و دانشجویان به گفت‌وگو نشستند و دانشجویان از دغدغه‌ها و مطالبات خود صحبت به میان آوردند.

کد خبر 860751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.