«اصفهان من» به ابزار کاربردی و هوشمند تبدیل می‌شود

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: چشم‌انداز برنامه کاربردی «اصفهان من» این است که به ابزاری کاربردی و هوشمند تبدیل شود، به شهروندان در تصمیم‌گیری‌های روزمره کمک کند و کیفیت زندگی شهری را بهبود ببخشد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چشم‌انداز برنامه کاربردی «اصفهان من» به‌عنوان یک دستیار هوشمند برای تصمیم‌گیری در زندگی شهری، با هدف ارائه خدمات هوشمند و سریع به شهروندان اصفهانی طراحی شده است.

وی افزود: این سامانه با حمایت شهرداری اصفهان و تلاش‌های مستمر در دوره ششم مدیریت شهری به‌ویژه تحت هدایت شهردار، به‌دنبال فراهم‌کردن بستری هوشمند برای ارائه خدمات شهری است و شهرداری اصفهان به‌طور جدی در تلاش است با استفاده از این پلتفرم، نیازهای شهروندان را به بهترین شکل برطرف کند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی اهمیت چنین سامانه‌ای، تغییرات سریع در ذائقه و رفتار مردم است؛ در جهان امروز، مردم انتظار دارند که خدمات با سرعت بالا و شفافیت بیشتر ارائه شود، این در حالی است که شیوه‌های سنتی و رویه‌های قدیمی قادر به برآورده کردن این نیازها نیست.

فردانی اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای پاسخگویی به این تقاضاها، باید از شیوه‌ها و ابزارهای جدید و هوشمند استفاده کند که این تغییر اساسی الگوهای ذهنی در ارائه خدمات شهری، به‌نوعی از ضرورت به الزام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر شهرداری نتواند این فضا را فراهم کند و به این نیازها پاسخ دهد، ممکن است مردم نسبت به مدیریت شهری بی‌اعتماد شوند و حتی با آن قهر کنند. امروزه شاهد این هستیم که مردم برای انجام بسیاری از امور، از سفارش غذا گرفته تا انجام کارهای بانکی، به‌راحتی از برنامه‌ها و سامانه‌های برخط استفاده می‌کنند و این روند در دنیای شهری نیز باید تسری پیدا کند، به‌ویژه در تعاملات پیچیده‌ای که مردم با مدیریت شهری دارند؛ موضوعات مختلفی همچون پسماند، آرامستان، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، ترافیک و مسیریابی که مردم به‌طور روزمره با آن‌ها روبه‌رو هستند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: اگر شهرداری اصفهان نتواند خود را با تحولات و نیازهای روز هماهنگ کند، قادر نخواهد بود با مردم ارتباط مؤثر برقرار کند و به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد که در عین حال، تجربه موفقیت‌آمیز سایر پروژه‌های شهری همچون بازی‌واره «شهر پر گنجه» نشان‌دهنده این است که مردم به تعامل و ارتباط بیشتر با مدیریت شهری علاقه‌مند هستند.

فردانی تصریح کرد: امروزه مردم بیشتر از بنرهای فیزیکی شهری به صفحات نمایش گوشی‌های خود توجه دارند و این تغییر رفتار در نحوه دریافت اطلاعات و رویدادهای شهری از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین ضروری است که سامانه اصفهان من به‌عنوان یک پلتفرم هوشمند، فضایی فراهم کند تا شهروندان به‌راحتی از اطلاعات شهری مطلع شوند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

وی افزود: این سامانه می‌تواند به‌عنوان دستیاری هوشمند، نه‌تنها زندگی در شهر را راحت‌تر کند، بلکه تجربه‌ای جدید و نوآورانه از تعامل با مدیریت شهری برای مردم اصفهان به ارمغان آورد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز اصفهان من این است که با ایجاد چنین فضایی، به ابزاری کاربردی و هوشمند تبدیل شود، به شهروندان در تصمیم‌گیری‌های روزمره کمک کند و کیفیت زندگی شهری را بهبود ببخشد.

کد خبر 860153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.