برنامه راهبردی شهرداری یک طرح جامع و آینده‌نگر است

شهردار اراک گفت:برنامه راهبردی شهرداری یک طرح جامع و آینده‌نگر است که برای مدیریت و توسعه پایدار شهری طراحی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی صبح امروز _یکشنبه سی و یکم فروردین_ در اولین جلسه شورای اداری شهرداری اراک در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: این برنامه با تحلیل دقیق نیازها و چالش‌های شهر، اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت را مشخص می‌کند.

وی با قدردانی از زحمات صورت گرفته طی یک سال اخیر در مجموعه مدیریت شهری و انجام خدمت صادقانه به شهروندان، افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در هر دستگاه خدمات رسان باید در اولویت اجرا قرار گیرد، شفافیت و سلامت اداری است چرا که شفافیت کاری موجب جلب اعتماد شهروندان و افزایش نظارت‌های مردمی بر رفتارها و عملکرد شهرداری خواهد بود.

شهردار اراک تصریح کرد: شفافیت و سلامت اداری رعایت اصول و مقررات اداری حاکم بر سازمان با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده است و مسؤولان شهرداری باید وظایف خود را به خوبی برای بهره‌وری مطلوب‌تر با حفظ سلامت اداری اجرا کنند.

محمودی با بیان اینکه هر مجموعه‌ای برای موفقیت در درازمدت، نیازمند رعایت نظم در سازمان و حفظ انضباط کاری است گفت: نظم و انضباط اداری باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت و سالم می‌شود و عملکرد صحیح آن مجموعه را تضمین می‌کند. به همین دلیل، یکی از مسئولیت‌های اصلی واحد منابع انسانی شهرداری این است که دستورالعمل‌های انضباطی را تدوین کند و از پایبندی کارکنان به آنها اطمینان حاصل کند.

وی عنوان کرد: برنامه راهبردی شهرداری یک طرح جامع و آینده‌نگرها ست که برای مدیریت و توسعه پایدار شهری طراحی می‌شود، این برنامه با تحلیل دقیق نیازها و چالش‌های شهر، اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت را مشخص می‌کند.

شهردار اراک اضافه کرد: برنامه‌ریزی در مدیریت شهری که به دنبال بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و ارتقای زیرساخت‌های شهری است منجر به اجرای مؤثر طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد شد که رشد و شکوفایی شهر را در پی خواهد داشت.

محمودی خاطر نشان کرد: سازوکارهای لازم در سازمان شهرداری در ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به شهروندان، تحت عنوان طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری تعریف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیران و مسؤولان در شهرداری ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند، تکریم و افزایش رضایت آنان نقش مؤثری در مدیریت بهتر شهری دارد که باید با آموزش مهارت‌های ارتباطی مؤثر، این مهم را در بین کارکنان نهادینه کنیم.

شهردار اراک با اشاره به تسریع امور با بالاترین کیفیت در بین کارکنان به تقویت سیستم‌های اتوماسیون اداری در شهرداری گفت: با توجه به اینکه سامانه اتوماسیون اداری از سیستم‌های پایه‌ای در شهرداری است باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که این سامانه‌ها بتوانند در آینده نیازهای متنوع خدماتی را در راه خدمت به شهر و شهروندان ارائه کند.

محمودی به همدلی و هم افزایی در راستای توسعه و آبادانی شهر اشاره کرد و افزود: در مدیریت شهری وفاق و همدلی همواره کلیدواژه خدمت به شهروندان و توسعه امور شهری است که امید می‌رود این همدلی و هم افزایی در سال جاری، منجر به پیشرفت و آبادانی در حوزه اجرای پروژه‌های بیشتر عمرانی، تقویت اماکن رفاهی و گردشگری و توسعه کمی و کیفی خدمات شهری شود.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی با دیگر مجموعه‌ها، نهادها و دستگاه‌ها در راستای کیفی سازی خدمات اظهار کرد: شهرداری‌ها به واسطه دامنه گسترده ارائه خدمات به شهروندان همواره نیازمند همکاری و روابط منجسم با سایر نهادهاست که بتواند در نهایت خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه کند از این رو از همه مدیران مجموعه انتظار می‌رود با هماهنگی کامل درون سازمانی و برون سازمانی به این مهم تحقق بخشند.

کد خبر 859369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.