به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، روزبه مقدم امروز _چهارشنبه بیستوهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۸۱ هزار و ۸۹۵ مأموریت توسط کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد که تعداد مأموریتها نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از مجموع مأموریتهای اورژانس استان اردبیل در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۶۰۱ مأموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی، ۱۰ هزار و ۱۶۸ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۷ هزار و ۱۲۶ مأموریت نیز مربوط به بیماریها بوده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شهروندان در سال گذشته با ۲۳۹ هزار و ۲۲۹ مورد تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان، درخواست کمک داشتهاند که به تعدادی از آنها با راهنمایی تخصصی و به تعدادی دیگر نیز از طریق اعزام کارکنان اورژانس پاسخ داده شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۲۵۵ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که رشد ۳۹ درصدی مزاحمت تلفنی نسبت به سال قبل از آن داشته و این امر موجب ایجاد اختلال در روند خدمترسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم استان شده است.
مقدم گفت: کارکنان اورژانس استان اردبیل در انجام مأموریتهای خود طی سال گذشته، ۴۶ هزار و ۶۹۹ نفر را به مراکز درمانی منتقل و نقش مؤثری در سلامت و حفظ جان شهروندان ایفا کردند.
وی از ارائه هشت هزار و ۵۰۰ مشاوره تلفنی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل به شهروندان، خدماترسانی به تعداد دو هزار و ۱۶ بیمار قبلی و هزار و ۵۵۱ بیمار تنفسی و نیز انتقال ۳۶۹ فرد دچار مسمومیت با گاز دیاکسیدکربن به مراکز درمانی در یک سال گذشته خبر داد.


نظر شما