رشد ۳۹ درصدی مزاحمت‌های تلفنی اورژانس اردبیل در سال ۱۴۰۳

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۲۵۵ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که رشد ۳۹ درصدی مزاحمت تلفنی نسبت به سال قبل از آن داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، روزبه مقدم امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۸۱ هزار و ۸۹۵ مأموریت توسط کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد که تعداد مأموریت‌ها نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع مأموریت‌های اورژانس استان اردبیل در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۶۰۱ مأموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی، ۱۰ هزار و ۱۶۸ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۷ هزار و ۱۲۶ مأموریت نیز مربوط به بیماری‌ها بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شهروندان در سال گذشته با ۲۳۹ هزار و ۲۲۹ مورد تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان، درخواست کمک داشته‌اند که به تعدادی از آن‌ها با راهنمایی تخصصی و به تعدادی دیگر نیز از طریق اعزام کارکنان اورژانس پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۲۵۵ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که رشد ۳۹ درصدی مزاحمت تلفنی نسبت به سال قبل از آن داشته و این امر موجب ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم استان شده است.

مقدم گفت: کارکنان اورژانس استان اردبیل در انجام مأموریت‌های خود طی سال گذشته، ۴۶ هزار و ۶۹۹ نفر را به مراکز درمانی منتقل و نقش مؤثری در سلامت و حفظ جان شهروندان ایفا کردند.

وی از ارائه هشت هزار و ۵۰۰ مشاوره تلفنی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل به شهروندان، خدمات‌رسانی به تعداد دو هزار و ۱۶ بیمار قبلی و هزار و ۵۵۱ بیمار تنفسی و نیز انتقال ۳۶۹ فرد دچار مسمومیت با گاز دی‌اکسیدکربن به مراکز درمانی در یک سال گذشته خبر داد.

کد خبر 858068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.