به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابطعمومی شورای اسلامی شهر یزد، سیدناصر حیدری اظهار کرد: طبق تفاهمی که بین شهرداری، اداره ثبت و دفاتر کانون سردفتران در صحن علنی شورا انجام شده است، مقرر شد خرید و فروش ملک در دفاتر اسناد و بدون حضور در شهرداری صورت پذیرد.
وی افزود: تاکنون برای خریدوفروش ملک، دفاتر اسناد، مالک را به شهرداری ارجاع میدادند که درباره ملکش مفاصا حساب بگیرد و مجدد به دفتر ارائه دهد.
سخنگوی شورای شهر یزد گفت: با راهاندازی سامانه جدیدی که توسط شهرداری در سالجاری پیادهسازی شد و در اختیار دفاتر قرار گرفته است، دیگر نیازی به مراجعه و معرفی شهروندانی که قصد نقلوانتقال ملک دارند به شهرداری نیست و در دفتر اسناد رسمی بهوسیله سامانه که در اختیار است میتوانند مفاصا حساب ملک را برای شهروندان دریافت کنند و نقلوانتقال ملک بدون نیازی به مراجعه در شهرداری انجام پذیرد.
حجتالاسلام حیدری تصریح کرد: سامانه در اختیار همه دفاتر اسناد رسمی شهر قرار گرفته است و مقرر شد که از این طریق نقلوانتقال ملک انجام شود و دفاتری که در این چارچوب فعالیت نکنند و همچنان مالک را به بیرون از دفترخانه و به شهرداری ارجاع دهند، کانون سردفتران طی نظارتی که دارد، دسترسی این دفاتر را سامانه قطع میکنند.


نظر شما