دانش‌آموزان در فرایند تصمیم‌گیری‌های شهری سهیم شوند

نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر دانش‌آموزان در جریان تصمیمات مربوط به برنامه‌های شهری و محیط زیستی قرار بگیرند، نه‌تنها احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت، بلکه درک بهتری از فرایندهای مدیریتی و آینده‌نگری پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد عجبی امروز _پنجشنبه شانزدهم اسفند_ در نشست «شهر آزمون» با محوریت برنامه جامع شهر اصفهان اظهار کرد: هم‌اکنون با دانش‌آموزان نسل آلفا روبه‌رو هستیم؛ نسل متولدین سال ۱۳۸۹ به بعد که به‌دلیل وجود شبکه‌های اجتماعی، به آگاهی بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی دست پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این نسل به‌ویژه در مسائل زیست‌محیطی، حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد؛ این آگاهی می‌تواند برای مثبت به‌کار گرفته شود، اما در بسیاری از مواقع نگرانی‌هایی درباره وضعیت محیط زیست و آینده به وجود آمده است که آن‌ها را در معرض ناامیدی قرار می‌دهد.

نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این شرایط ضروری است که از ابتدای هر طرحی آگاه‌سازی و ارتباط مؤثری با جامعه دانش‌آموزی برقرار شود؛ این کار به‌دلایل مختلف از جمله حق اطلاع‌رسانی، ایجاد امید نسبت به آینده، ارتقای دید مدیریتی و پشتیبانی قوی شهروندی اهمیت دارد.

عجبی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان در جریان تصمیمات مربوط به برنامه‌های شهری و محیط زیستی قرار گیرند، نه‌تنها احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت، بلکه درک بهتری از فرایندهای مدیریتی و آینده‌نگری پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ملی ممکن است برای بسیاری از دانش‌آموزان ملموس نباشد، اما برنامه‌های استانی و محلی می‌تواند بیشتر آن‌ها را درگیر کند، از این‌رو بسیار اهمیت دارد که این نسل با طرح‌های شهری و مسائل محیط زیستی آشنا شود و بداند که مسئولان و برنامه‌ریزان شهری به‌دنبال راهکارهایی هستند که مشکلات زیست‌محیطی را برطرف کرده و آینده‌ای روشن‌تر برای آن‌ها فراهم کنند.

نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این ارتباط می‌تواند نه‌تنها امید را در آن‌ها تقویت کند، بلکه انگیزه بیشتری برای مشارکت در حفظ محیط زیست و شکل‌دهی به آینده‌ای بهتر ایجاد کند.

کد خبر 846383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.