مجید نژادحسین در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خراسانرضوی با بیان اینکه توسعه اصولی شبکه معابر شهری یکی از مهمترین ارکان برنامهریزی مدیریت شهری است، اظهار کرد: با توجه به سیاستگذاریهای صورت گرفته پیرامون اجرای آزادراه مشهد-چناران و امتداد این محور تا تقاطع چند سطحی آزادگان و بزرگراه امام علی (ع)، پیشبینیهای لازم در خصوص حجم ترافیک عبوری از این محدوده تا ابتدای محور مشهد- باغچه مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به این امر که معبر شریانی بزرگراه امام علی (ع) در وضع موجود در محدوده شاهد – شهید فخرائی به صورت همسطح بوده، ترافیک عبوری سنگینی را پذیرا خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: از سوی دیگر بر اساس درخواستهای متعدد شهروندان مبنی بر ترافیک پرحجم و سنگین عبوری از این میدان و ضرورت تسریع تخلیه ترافیک عبوری از شهر مشهد به جهت سهولت تردد در این معبر و جلوگیری از پسزدگی ترافیک در بلوارهای آیتالله هاشمی رفسنجانی و نمایشگاه، مطالعات طراحی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن (ع) در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.
نژادحسین با بیان اینکه با به پایان رسیدن فرآیند طراحی و مطالعات مراحل انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار آن انجام شد، تصریح کرد: اسفند سالجاری و پس از انتخاب پیمانکار پروژه، آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی (ع) (شاهد- شهید فخرائی) با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
وی گفت: با توجه به برنامهریزیهای انجام گرفته بهرهبرداری از این پروژه در سال ۱۴۰۴ انجام خواهد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار میگیرد.




نظر شما