به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، جعفر تشکری هاشمی امروز _سهشنبه شانزدهم بهمن_ در تذکر پیش از دستور سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به عوارض طرح ترافیک با تاکید بر اینکه در بررسیهای صورت گرفته برای تعرفههای ورود به طرح ترافیک اقدامات مفصل کارشناسی صورت گرفته است و کارشناسان شهرداری تهران و مشاوران کمیسیون عمران حملونقل ساعات متوالی ابعاد مختلف موضوع را بررسی کردهاند، اظهار کرد: انتظار این است که تمام دستگاهها کمک کنند تا کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم.
وی افزود: شورای شهر و شورای ترافیک تنها اجازه دادند دو درصد از خودروها وارد طرح ترافیک شود، اگر گفته شود خودروهای شهرستان میتوانند وارد شوند اما خودروی افرادی که محل کارشان، محل زندگیشان یا دانشگاهشان در آن محدوده است نمیتوانند وارد شوند طبیعی است که تبعیض قائل شدهایم و باید برای پلاکهای شهرستان نیز محدودیتهایی همچون تهران قائل شویم.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با تعارف و ابزار رسانهای نمیتوان همه را راضی نگه داشت و انتظار ما این است که تمام دستگاهها کمک و دقت کنند و بدانند که شورای شهر به هیچ وجه نگاه درآمدزایی به طرح ترافیک ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که نظم، انضباط، آرامش، کاهش مشکلات محیط زیستی و بزههایی که در خلال تراکم ایجاد میشود را کاهش دهیم.
تشکر هاشمی با بیان اینکه شورای ترافیک میتواند محدودیتهایی در رابطه با مکان، زمان، نوع خودرو و تعداد خودرو را اعمال کند یعنی هم قانونگذار نسبت به این موضوع اهتمام دارد و هم به دلیل ضرورت انضباط شهری باید به این موضوع توجه شود، گفت: در آئیننامه راهنمایی رانندگی و ماده ۶ نیز گفته شده است اگر کسی میخواهد محیط زندگی خود را تغییر دهد باید این موضوع را به پلیس راهور اعلام کند و پلاک شهری که در آن مستقر است را به پلیس اعلام کند.
وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر کسی میخواهد بیش از چند روز شهر محل سکونت خود را تغییر دهد تنها به دو دلیل حضور در بیمارستان یا هتل میتواند بدون اطلاع به پلیس این کار انجام دهد در غیر این صورت باید حتماً به پلیس اطلاع دهد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه شهرداری تهران عنوان کرد: این روزها در حال بررسی بودجه ۱۴۰۴ هستیم و در خلال این موضوع به اتفاقات ناگواری رسیدهایم و شرکتهای حملونقل عمومی تا به امروز اندکی از بودجه را گرفتهاند و در خلال بررسی اسناد شرکت مترو و دادههای موجود متوجه شدهایم تنها حدود ۳۰ درصد از ۳,۴۷۰ میلیارد تومان نقدینگی داده شده است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه این وضعیت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: اینکه برای کمک بخواهیم ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد به حوزه حملونقل عمومی اختصاص دهیم، اما در برج ۱۱ متوجه شویم که کمتر از ۳۰ درصد کل آن بودجه به شرکتها تخصیص یافته به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست باید به فوریت این عقبماندگی جبران شود.
وی با بیان اینکه با تغییر نرخ ارز بسیاری از پیمانکارها تقاضای ابطال پروانه خود را داشتهاند گفت: آنها گفتهاند اگر بخواهیم تمام خسارت را بپردازیم بیش از کار برایمان نفع دارد، شهرداری باید هرچه سریعتر این موضوع را برطرف کند، در غیر این صورت در زمان تصویب بودجه باید کاری کنیم تا دست شهرداری به این صورت باز نباشد که اقدامات خلاف تدابیر شهر تهران انجام دهد.




نظر شما