بازاریابی در جذب دانشجویان خارجی به عنوان یک اولویت مهم است

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بازاریابی در جذب دانشجویان خارجی به عنوان یک اولویت مهم است، گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید به موضوع بازاریابی دانشجوی خارجی به معنای علمی و تخصصی آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عباس قنبری امروز _پنجشنبه یازدهم بهمن_ در هفتادوششمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان در برنامه هفتم توسعه دو مأموریت کلان جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی و دست‌یابی به مرجعیت علمی تا پایان سال ۱۴۰۷ دارد.

وی با بیان اینکه ما برای تحقق مأموریت خود در برنامه هفتم توسعه نیازمند گذار پارادایمی در مفهوم بین‌المللی‌سازی و جذب دانشجوی خارجی هستیم، افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و موج‌های جدید بین‌المللی‌سازی در جذب دانشجوی خارجی رویکرد اصلی سازمان امور دانشجویان در دولت جدید است و این امر با وفاق و هم افزایی و هم‌اندیشی همه نهادها و دستگاه‌های مسئول و به ویژه دانشگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای رسیدن به هدف و رسالت بزرگ مرجعیت علمی در آموزش عالی، دانشگاه‌های بزرگ و دانشگاه‌های اصلی و دولتی باید سکان جذب و میزبانی از دانشجویان خارجی را به عهده گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازاریابی در جذب دانشجویان خارجی به عنوان یک اولویت مهم است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید به موضوع بازاریابی دانشجوی خارجی به معنای علمی و تخصصی آن توجه ویژه داشته باشند و سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی جذب دانشجویان بین‌المللی نیز هم در بحث حمایت مالی برای حضور در بازارهای جدید دانشجویی و هم و در بحث توسعه زیرساخت‌ها با جدیت حامی آنها خواهد بود.

قنبری با تاکید بر ارائه آموزش به زبان‌های دوم و سوم در دانشگاه‌ها اذعان کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند آموزش خود را با زبان‌های بین‌المللی از جمله زبان عربی، انگلیسی انجام دهند و از این طریق تنوع ملیت‌های دانشجویان خارجی خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به چشم‌انداز ۱۴۰ میلیارد دلاری صنعت آموزش آنلاین تا سال ۲۰۳۰ افزود: راه‌اندازی دوره‌های آموزشی آنلاین در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته‌های گوناگون یکی دیگر از سیاست‌ها برای ورود به موج جدید بین‌المللی‌سازی است و دانشگاهیان ما نیز با توجه به قدمت و سابقه‌ای که در این زمینه دارند، باید هر چه سریع‌تر به این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

معاون بورس و امور دانشجویان در ادامه، تنوع بخشیدن به کشورهای هدف و حضور در بازارهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، تحول در برنامه‌های درسی و ایجاد رشته‌های مدرن در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش مشترک با دانشگاه‌های متناظر و هم‌سطح در مناطق مختلف جهان را از جمله استراتژی‌های اصلی در موج‌های جدید بین‌المللی‌سازی دانست.

کد خبر 834719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.