جاده ارتباطی لنده-تشان-خوزستان، راهی برای رهایی لنده از بن‌بست‌ها

راه ارتباطی لنده-تشان-خوزستان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان لنده به‌شمار می‌رفت که با بهره‌برداری از آن علاوه بر خروج لنده از بن‌بست ارتباطی، شاهد رونق اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسیر ارتباطی اصفهان-پاتاوه-دهدشت به خوزستان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد است، مصوبه‌ای که امید می‌رفت با اجرای آن علاوه‌بر کاهش سه‌ساعتی مسافت از اصفهان تا خوزستان، راه ارتباطی بین چهار استان اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به یکدیگر نیز باشد.

پس از سال‌ها تلاش و دست‌وپنجه نرم کردن مجریان ساخت این جاده با صخره‌های سخت و اجرای چندین تونل کوچک و بزرگ این مسیر از راه ارتباطی اصفهان به یاسوج از تقاطع روستای «گندی‌خوری» در شهرستان بویراحمد تا شهر دهدشت در سفر دوم رئیس‌جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

جاده ارتباطی لنده_تشان_خوزستان، راهی برای رهایی لنده از بن‌بست‌ها

مردم شهرستان لنده از ابتدای شروع به کار پروژه مسیر ارتباطی اصفهان-پاتاوه-دهدشت به خوزستان چشم‌انتظار بهره‌برداری از مسیر ارتباطی لنده به تشان هستند تا دیار خود را رها از بن‌بست ارتباطی ببینند.

پروژه ارتباطی لنده به تشان با گرفتن مجوز ماده ۲۳ و پادار شدن و درج در پیوست شماره یک قوانین بودجه کشور، به‌عنوان طرح ملی در سال ۱۳۹۸ با حضور معاونت وزارت و شهرسازی وقت با تأمین اعتبار اولیه بالغ‌بر ۴۷ میلیارد تومان آغاز شد.

هم‌اکنون بیش از پنج کیلومتر از این مسیر در حال آسفالت است که طی روزهای آینده بحث آسفالت قطعه نخست به پایان می‌رسد و با پایان این پروژه فاصله کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان تا ۷۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

جعفر رئیس‌زاده، رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در این‌باره اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در خصوص راه‌های ارتباطی شهرستان لنده، جاده ارتباطی لنده-تراب است که به جاده اصلی و ترانزیتی پاتاوه-دهدشت متصل می‌شود.

وی افزود: فاز نخست این پروژه اجرا شده است و انتظار می‌رود که تکمیل فاز دوم آن سرعت کافی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطرات جاده گفت: فاز سوم این جاده دارای پیچ‌وخم‌های خطرناکی است و بسیاری از خانواده‌ها، عزیزانشان را در این جاده از دست داده‌اند، این جاده بدون علائم راهنمایی و رانندگی است و احداث گاردریل در این جاده ضروری است.

وی راه ارتباطی لنده-تشان-خوزستان را یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان لنده دانست و تصریح کرد: این جاده دارای مجوز ماده ۲۳ و در دولت دوازدهم روی بخشی از آن کار شده است.

جاده ارتباطی لنده_تشان_خوزستان، راهی برای رهایی لنده از بن‌بست‌ها

رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با آغاز عملیات اجرایی و شتاب‌بخشی به این پروژه، امید به شهروندان بازگردد.

وی افزود: این جاده از جاده‌های ملی بزرگ است که شهرهای سمیرم، لنده، تشان و خوزستان را به یکدیگر متصل و بسیاری از روستاها را از بن‌بست خارج و ضمن ایجاد رونق اقتصادی، زمینه اشتغال و رفاه حال مردم را فراهم می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی شهرستان لنده به‌ویژه در بخش‌های مرکزی و «موگرمون» گفت: شرایط این جاده‌ها اسفناک است و تصادفات زیادی در آن‌ها رخ می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها را دچار مصیبت می‌کند و توجه ویژه مسئولان به راه‌های مواصلاتی شهرستان لنده ضروری است.

وی با اشاره به پروژه آب‌رسانی از طریق تونل آبی موگرمون تصریح کرد: علاوه‌بر تأمین آب شرب این پروژه می‌تواند تحول خوبی در حوزه گردشگری ایجاد کند.

رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیرساختی و نیازهای اساسی شهرستان لنده انتظار می‌رود که مسئولان با جدیت بیشتری به حل این مسائل بپردازند و اقدامات لازم را در راستای بهبود وضعیت راه‌ها و تأمین آب شرب انجام دهند.

به گزارش ایمنا، طی سال‌های گذشته راه ارتباطی لنده-تشان-خوزستان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان لنده به‌شمار می‌رفت که با بهره‌برداری از آن، علاوه‌بر خروج لنده از بن‌بست ارتباطی، شاهد رونق اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

کد خبر 818250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.