از ثبت صنایع دستی ایران در یونسکو تا حضور کاروان ایران با ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس

ایمنا از پیشتازی دولت سیزدهم در حوزه آب‌رسانی روستاهای خراسان جنوبی، مالکیت حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو برای ایران، برگزاری جشن وصال برای ۱۰۰ زوج زنجانی، حضور کاروان ایران با حدود ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس و ‏‬ ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ پیشتازی دولت سیزدهم در حوزه آب‌رسانی و تأمین آب روستاهای خراسان جنوبی می‌رویم، در ادامه نیز مالکیت حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو برای ایران مطرح شده است، همچنین برگزاری جشن وصال برای ۱۰۰ زوج زنجانی، حضور کاروان ایران با حدود ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس و ‏‬ ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

دولت سیزدهم در حوزه آب‌رسانی و تأمین آب روستاهای خراسان جنوبی پیشتاز است

دولت سیزدهم در حوزه آب‌رسانی و تأمین آب روستاهای خراسان جنوبی پیشتاز است

علیرضا عباس‌زاده، معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست با بخشداران استان، با بیان اینکه ثبت اراضی کشاورزی کار بسیار مهم و بزرگی است که در کشور در حال انجام است، اظهار کرد: باید بخشداران و دهیاران کشاورزان را نسبت به این مهم به ویژه جاهایی که اراضی ارزش بیشتری دارد توجیه کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر اراضی کشاورزی در روستاها ثبت نشود، زمینه سو استفاده برخی افراد سودجو را فراهم می‌آورد، گفت: باید به سمتی برویم که اراضی کشاورزی به‌طور کامل ثبت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشکلات مطرح شده توسط بخشداران را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی و تأمین آب در خراسان جنوبی کارهای مهم و راهبردی انجام داده است و بخش زیادی از دغدغه‌های تأمین آب روستاها در این سه سال حل شد.

عباس زاده افزود: در طرح جهاد آبرسانی که از سال گذشته در استان شروع شده است، هم اکنون از ۱۱۰ روستای هدف، ۶۵ روستا به اتمام رسیده، ۲۲ روستا در هفته دولت افتتاح می‌شود و مابقی تا دهه فجر به پایان خواهد رسید و قرارداد بقیه روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار شروع خواهد شد.

حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، برای ایران است

حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، برای ایران است

مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان در همایش تقدیر از برترین‌های صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: صنایع دستی به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگی ملموس، به مثابه دمیدن روح لطافت به زندگی خشن امروزی است؛ در دنیایی که تکنولوژی و سرعت جایگزین آرامش و تفکر شده است، صنایع دستی همچون پلی است که ما را به گذشته‌های لطیف و پرمعنای انسانی متصل می‌کند، این هنرها نه‌تنها تجلی زیبایی و خلاقیت انسان‌ها هستند، بلکه بازتابی از فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و هویت‌های ملل مختلف نیز به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: صنایع دستی نه تنها یک هنر است بلکه یک صنعت پویا و درآمدزا نیز محسوب می‌شود، به‌طوری که بسیاری از کشورها با صادرات صنایع دستی خود به بازارهای جهانی درآمدهای قابل توجهی را کسب می‌کنند، حمایت از صنایع دستی و ارتقا کیفیت تولیدات آن می‌تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند، وظیفه داریم که این هنرهای ارزشمند را به نسل‌های آینده منتقل و آن‌ها را با زیبایی‌های فرهنگی خود آشنا کنیم، چراکه هنرهای دستی ما نمادی از هویت و تاریخ ما هستند و باید با افتخار آن‌ها را حفظ کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ایران در حوزه صنایع دستی از جمله کشورهای برجسته و با شهرت جهانی است، گفت: تنوع فرهنگی موجود در میان اقوام مختلف ساکن در این سرزمین، نقشی اساسی در ایجاد، احیا و بالندگی این هنرها دارد، اما اصفهان به عنوان شهر خلاق جهانی در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی است؛ از ۶۰۲ رشته ثبت شده در یونسکو، حدود ۲۹۹ رشته متعلق به ایران و ۱۹۷ آن متعلق به اصفهان است از این رو اصفهان دومین شهر صنایع دستی در جهان است و کوچه‌ها و بازارهای این شهر مملو از هنر است.

جشن وصال برای ۱۰۰ زوج زنجانی برگزار می‌شود

جشن وصال برای ۱۰۰ زوج زنجانی برگزار می‌شود

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستگاه ورزش و جوانان ظرفیت خوبی برای همکاری با مراکز مشاوره نه‌تنها در حوزه جوانان بلکه در حوزه ورزش نیز دارد.

وی افزود: تلاش‌ها و اقدامات روان‌شناسان و مشاوران در کم کردن آسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ‌گاه به دید مردم نیاید و در آینده نزدیک تأثیر خود را خواهد گذاشت‌، از همین رو همگی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری جشن ازدواج ۱۰۰ زوج زنجانی در صحن بزرگ سبزه میدان زنجان خبر داد و گفت: این جشن ساعت ۱۷ در محل صحن بزرگ سبزه میدان انجام برگزار خواهد شد.

بازرگان با تاکید بر اینکه برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود، گفت: برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه باید جایگزین برنامه‌های گذشته شده و به گونه‌ای باشد تا جوانان به ازدواج آسان ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در امر ازدواج یکی از وظایف اجتماعی تمامی مدیران و فعالان حوزه‌های اجتماعی است، افزود: ازدواج امری مبارک است و هرجا که دیدیم جوانانی مشتاق به ازدواج هستند، ولی این امر الهی آنگونه که مطلوب است انجام نمی‌شود، موظف هستیم که در موضوع ورود کرده و در راستای برطرف کردن موانع اقدام کنیم.

کاروان ایران با حدود ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس

کاروان ایران در پارالمپیک پاریس

سعید سلگی، مدیر فنی-ورزشی کمیته ملی پارالمپیک درباره وضعیت کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار کرد: ورزشکاران تا امروز ۴۳ سهمیه قطعی را در هشت رشته ورزشی کسب کرده‌اند که با احتساب دو رشته جودو و وزنه‌برداری به ۱۰ رشته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره تعداد نفرات اعزامی به پارالمپیک پاریس افزود: پیش‌بینی ما این است که شش سهمیه در پاراوزنه برداری و سه سهمیه در جودو، کسب کنیم که در مجموع ۹ سهمیه به تعداد ۴۳ سهمیه‌ای که تا امروز کسب شده است، اضافه خواهد شد.

مدیر فنی-ورزشی کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه پیش‌بینی حضور ۱۰ رشته در پارالمپیک پاریس را داریم، خاطرنشان کرد: پایان خرداد لیست نهایی نفرات اعزامی به پارالمپیک انتخاب خواهد شد و بین ۶۰ تا ۷۰ ورزشکار را عازم این دوره از بازی‌ها خواهیم کرد، امیدوارم دو رشته جودو و وزنه‌برداری نیز شرایطشان به نحوی پیش برود که با حداکثر توان و پتانسیل ورزشکاران در این دوره در ۱۰ رشته ورزشی پاراجودو، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، گلبال، پارادوومیدانی، والیبال نشسته مردان، پاراتکواندو و پاراکانو حضور پیدا کنند.

ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش در سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و این مبلغ موجب ایجاد چهار هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی جدید شده است.

وی افزود: ۱۹ هزار نفر در خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، مستعد اشتغال هستند که ایجاد فرصت اشتغال برای این افراد در دستور کار قرار دارد، در این راستا ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد در خانواده‌های تحت پوشش شناسایی شده است و در حال برنامه‌ریزی برای این افراد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: با مشارکت فنی‌و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن‌آوری و دستگاه‌های متولی ۱۴۹۷ مورد دوره آموزشی برای ایجاد اشتغال مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برگزار و با برگزاری کارگاه‌های مختلف کاریابی برای ۶۱۹ نفر از مددجویان انجام شد.

کد خبر 762938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.