موج گرما محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان را تعطیل کرد

محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان، بنای باستانی آکروپولیس در آتن، به‌طور موقت تعطیل شد، چراکه شدت بالای موج گرمایی موجب شده است گردشگران در صف انتظار بازدید بی‌هوش شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسئولین شهری آتن سال‌هاست که سعی دارند تعداد بازدیدکنندگان آکروپولیس را کنترل کنند. خود بازدیدکنندگان نیز همواره از ازدحام بیش از حد در محوطه این بنای باستانی شکایت دارند. در سال ۲۰۲۳، مقامات سقف بازدیدکننده روزانه این بنا را ۲۰ هزار نفر در روز اعلام کردند. با این حال مشکل این روزهای آکروپولیس نه ازدحام جمعیت بلکه گرمای شدید است.

موج گرما محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان را تعطیل کرد

تعطیلی موقت آکروپولیس

آکروپولیس روز چهارشنبه در بحبوحه موج گرمایی که دمای هوا را تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد افزایش داد، درهای خود را به روی گردشگران بست، چراکه تعدادی از بازدیدکنندگان در صف برای ورود به آن از شدت گرما بی‌هوش شدند. به این ترتیب مسئولین برای چندین ساعت محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان را تعطیل کردند تا بازدیدکنندگان را ایمن نگه دارد. آتن در حال حاضر از پهپادها برای نظارت بر دما در سراسر شهر و برنامه‌ریزی واکنش بهداشت عمومی استفاده می‌کند.

به‌دنبال این افزایش دما، مدارس در بخش‌هایی از جنوب و مرکز یونان که بالاترین دما را داشتند نیز تعطیل و مقامات آتن اعلام کردند که جمع‌آوری زباله‌ها برای چند ساعت متوقف شد. در این مدت هفت فضای عمومی دارای تهویه مطبوع به روی عموم باز شد تا از گرما رهایی پیدا کنند.

تاکنون گزارشی مبنی بر تأخیر یا لغو پروازها به دلیل هوای بسیار گرم گزارش نشده است و مسافران مانند همیشه باید قبل از عزیمت به فرودگاه در صورت هرگونه تغییر، وب‌سایت خطوط هوایی و فرودگاه را بررسی کنند.

موج گرما محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان را تعطیل کرد

موج گرما در یونان

یونان در حال حاضر درگیر موج گرمایی است که هفته گذشته آغاز شد و گفته می‌شود ناشی از بادهای جنوبی است که هوای گرم و گرد و غبار را از شمال آفریقا به آن می‌آورد. دمای هوا در آکروپولیس روز چهارشنبه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسید و پنج‌شنبه اوج بیشتری گرفت. البته پیش‌بینی می‌شود اواخر روز جمعه هوا خنک‌تر باشد.

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که به‌شدت تحت‌تأثیر شرایط آب‌وهوایی قرار دارد. سال گذشته افزایش دما در این کشور موجب آتش‌سوزی‌های مرگبار در جنگل‌ها و بارش باران‌های نامنظم منجر به وقوع یکی از بدترین سیل‌های تاریخ شد که هر دو به محصولات کشاورزی و معیشت مردم آسیب رساندند.

در حال حاضر هیچ دولت اروپایی نسبت به سفر به یونان هشداری نداده است، با این حال امواج گرما می‌تواند به‌ویژه برای جمعیت‌های آسیب‌پذیرتر مانند نوزادان، کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک باشد. بنابراین کارشناسان توصیه کردند در گرم‌ترین ساعات روز، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند و بدن خود را هیدراته نگه دارند.

موج گرما محبوب‌ترین جاذبه توریستی یونان را تعطیل کرد

کد خبر 762921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.