سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید، گفت: تدوین این سند کار مهمی بود که در صورت تأیید نهایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی تئاتر ایران تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای هنر با بیان اینکه سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید، اظهار کرد: تدوین این سند کار مهمی بود که در صورت تأیید نهایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی تئاتر ایران تأسیس می‌شود.

وی افزود: این فرصت را داریم که این دو سند را به‌زودی توسط اعضای شورای هنر بررسی کنیم و به همین منظور جلسات شورای هنر به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا مواردی که برای انجام آن‌ها زحمت کشیده شده است را پیش از پایان دولت تعیین تکلیف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارشی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت شد، شورای هنر بیشترین مصوبه را در صحن این شورا به خود اختصاص داده بود که برای ما افتخار است.

اسماعیلی اعلام کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که بنیاد نظامی تأسیس شود.

وی با اشاره به تأسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی، تصریح کرد: تأسیس شهرهای صنایع خلاق فرهنگی مهم‌ترین اقدام دولت در حوزه هنری است؛ اساسنامه این شهر باید به تصویب شورای هنر برسد، از زمانی که رئیس‌جمهور شهید مصوبه شهر جهانی صنایع خلاق را تصویب کردند بیش از ۸ مجموعه در کشور (از مشهد و اصفهان گرفته تا قزوین و قم) درخواست داشتند که شهر جهانی صنایع خلاق هنری در شهر آن‌ها تأسیس شود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تأسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی تحولی بسیار جدی در فناوری‌های فرهنگی و اقتصاد هنر است، گفت: در صورت تأیید نهایی اساسنامه در جلسه آتی شهرهای صنایع خلاق فرهنگی، مهم‌ترین اقدام دولت مردمی در حوزه هنری است و شبیه شهرک‌های صنعتی برای حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

کد خبر 762549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.