معرفی جامع و کامل چسب کاشی و سرامیک + انواع و استانداردهای آن در وستا شیمی

کارخانه‌های تولید کننده انواع چسب کاشی از یک سری استانداردهای ملی و بین‌المللی برای تولید این محصولات پیروی می‌کنند.

امروزه چسب کاشی و سرامیک (Tile Adhesive) به طور گسترده در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این محصول به دلیل سهولت استفاده و نصب سریع، جایگزین مناسبی برای ملات ماسه و سیمان به حساب می‌آید و استادکاران آن را به روش‌های قدیمی ترجیح می‌دهند، به همین دلیل انتخاب و استفاده از چسب سرامیک مناسب اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب به معرفی کامل این دسته از مواد شیمیایی و استانداردهای آن‌ها در شرکت وستا شیمی پرداخته‌ایم.

انواع چسب کاشی

به طور کلی، چسب کاشی به دو دسته پودری و خمیری تقسیم‌بندی می‌شود. هر یک از این محصولات کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • چسب کاشی و سرامیک پودری

چسب سرامیک پودری همانطور که از نامش مشخص است، به صورت پودر تهیه می‌شود و شما باید برای استفاده از این متریال مقداری آب به آن بیفزایید تا به حالت خمیری تبدیل گردد. از آنجایی که این چسب‌ به طور عمده از مواد سیمانی تشکیل شده است، به آن چسب کاشی سیمانی نیز می‌گویند. از جمله مزایای مواد شیمیایی مورد بحث می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و دوام بالا.
  • قدرت چسبندگی بالا.
  • مقاومت قابل قبول در برابر جذب رطوبت و آب.
  • انعطاف‌پذیری قابل قبول.
  • قابلیت سازگاری با سطوح مختلف.
  • استفاده آسان.
  • قیمت مناسب.

معرفی جامع و کامل چسب کاشی و سرامیک + انواع و استانداردهای آن در وستا شیمی

  • چسب کاشی و سرامیک خمیری

این نوع چسب کاشی به صورت خمیری آماده شده و می‌توان مستقیما آن را روی سطح مورد نظر مالید. چسب خمیری مزایای متعددی دارد که باعث شده به گزینه‌ای محبوب برای نصب کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف تبدیل شود. چند نمونه از مزایای استفاده از این محصول به شرح زیر است:

  • سهولت استفاده و عدم نیاز به مخلوط کردن با آب.
  • امکان تنظیم بهتر و دقیق‌تر کاشی و سرامیک.
  • کاهش زمان نصب.
  • اجرای تمیز و کاهش ایجاد فاصله بین سرامیک‌ها.
  • قدرت چسبندگی قوی و پایداری بالا.

استانداردهای چسب کاشی

کارخانه‌های تولید کننده انواع چسب کاشی از یک سری استانداردهای ملی و بین‌المللی برای تولید این محصولات پیروی می‌کنند. استانداردهای ملی این مواد شیمیایی شامل استانداردهای 10760، 12489، 12490، 12491، 12492 و 18809 هستند که استاندارد ISIRI 12492 را می‌توان یکی از مهم‌ترین استانداردهای ملی مورد استفاده در این زمینه دانست. استانداردهای بین‌المللی به کار رفته برای تولید انواع چسب کاشی نیز به شرح زیر هستند:

  • استاندارد اروپایی BS EN 12004: این استاندارد شامل چسب‌های سرامیکی، موزاییکی و پارکتی می‌شود.
  • استاندارد فنی EN 934-2: به تنظیم کیفیت مواد افزودنی مورد استفاده در این مواد شیمیایی می‌پردازد و یک استاندارد مهم در حوزه مصالح ساختمانی است.
  • استاندارد ASTM C494 Type F: این استاندارد به مواد افزودنی شیمیایی مورد استفاده در مصالح و خصوصیات آن‌ها می‌پردازد، این مواد موجب افزایش مقاومت مصالح ساختمانی در برابر یخ‌زدگی شده و همچنین مقاومت آن‌ها در مقابل نفوذ آب در محیط‌های مرطوب را افزایش می‌دهند.

معرفی جامع و کامل چسب کاشی و سرامیک + انواع و استانداردهای آن در وستا شیمی

عرضه انواع چسب کاشی و سرامیک در وستا شیمی

شما عزیزان می‌توانید انواع چسب پودری و خمیری مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی وستا شیمی تهیه کنید. تنوع محصولات ارائه شده در این مجموعه، به شما فرصتی عالی برای انتخاب کالایی متناسب با نیازهایتان را می‌دهد. کیفیت مواد شیمیایی عرضه شده در این فروشگاه به قدری بالا است که سرامیک‌های خانه شما تا چندین سال ثابت باقی خواهند ماند و نیازی به تعویض آن‌ها ندارید. جوایز متعددی که ما در طول سال‌های فعالیت خود دریافت کرده‌ایم، گواه کیفیت و دوام محصولات ما است.

وستا شیمی اسپادانا محصولات خود را علاوه بر فروش در سراسر کشور، به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند. این شرکت توانسته به خوبی با تولیدکنندگان خارجی رقابت کرده و سهم بزرگی در معرفی محصولات ایرانی با کیفیت داشته باشد.

برای استعلام قیمت چسب پرسلان و سایر انواع چسب کاشی و سرامیک، با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که قیمت مواد شیمیایی ساختمانی تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است، اما همکاران ما همواره در تلاش هستند که آخرین و جدیدترین قیمت محصولات را در وب‌سایت درج کنند؛ بنابراین می‌توان وستا شیمی را یکی از معتبرترین منابع استعلام قیمت چسب کاشی و سرامیک به حساب آورد. شما در هر شهری ساکن باشید، می‌توانید از باکیفیت‌ترین مصالح و مواد شیمیایی وستا شیمی بهره‌مند شوید، زیرا پس از نهایی کردن سفارش از طریق کارشناسان مجموعه، کالای شما ظرف مدت چند روز به آدرس تعیین شده ارسال خواهد شد.

کد خبر 757593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.