لندن میزبان نمایشگاه خلاقیت طراحی

لندن در نمایشگاه سه‌روزه هفته طراحی کلرکن‌ول (بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم می ۲۰۲۴) از طرحی رونمایی کرده است که شامل معرفی یک عنصر معماری قابل بازیافت و مقرون‌به‌صرفه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیتر موریس، یکی از معماران برجسته بریتانیایی، در هفته طراحی کلرکن‌ول (بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم می ۲۰۲۴) از پروژه غرفه ممکن-غیرممکن پرده‌برداری کرد که از طاق‌های متعدد به‌هم‌متصل، با استفاده از یک عنصر سنگی بر پلی‌استایرن ساخته شده است، این ماده نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه و از نظر فنی قابل بازیافت است، بلکه کار کردن با آن آسان، انعطاف‌پذیر و سبک نیز هست.

غرفه صورتی ممکن-غیرممکن در خارج از کلیسای سنت جیمز در محله کلرکن‌ول لندن قرار دارد و مدل کوچک‌تری از پروژه آینده موریس موسوم به خانه ابری معروف در لندن است که به‌منظور شادی‌بخشی به معماری خیابان‌ها در حال ساخت است.

لندن میزبان نمایشگاه خلاقیت طراحی

هفته طراحی کلرکن‌ول Clerkenwell Design Week در مکان‌های مختلف سراسر لندن بریتانیا برگزار می‌شود و در آن بیش از ۲۰۰ غرفه‌دار جهانی، مبلمان، نورپردازی، کفپوش شهری و محصولات سرامیک را در بیش از ۱۳۰ نمایشگاه باز به نمایش می‌گذارند. غرفه ممکن-غیرممکن یک مدل در مقیاس خانه ابری، با بعضی تغییرات به‌منظور تناسب با زیبایی‌شناسی و عملکرد مورد نظر است. خانه ابری با الهام گرفتن از کلیسای سنت مارتین ایجاد شده است و با اشکال صلیب تزئین شده و یادآور پنجره‌های کلیسا است و رنگ صورتی کم‌رنگی دارد که معمار آن را به‌عنوان اشاره‌ای به معماری پاستلی رنگ میامی انتخاب کرده است.

رنگ صورتی و فلزات آبی آن تضاد قابل‌توجهی را در برابر معماری التقاطی (ترکیب شدن عناصر موجود در شیوه‌های مختلف معماری) منطقه ایجاد می‌کنند. ساختمان منحصربه‌فرد خانه ابری در لندن توانایی خلاقانه معمار خود را به نمایش می‌گذارد و در ساخت آن نیز به‌طرزی نوآورانه از پوشش سنگی یادشده بهره گرفته خواهد شد.

به چالش کشیدن معماری در یک سازه غیرممکن

غرفه ممکن-غیرممکن در انگلستان با استفاده از یک ماده سنگی بدیع تقلیدی مبتنی بر پایه پلی‌استایرن فوق سبک ساخته شده است که می‌تواند به اشکال مختلف قوسی‌شکل یا دیگر طرح‌های پیچیده فرم داده شود. این ماده پیشگامانه امکان ایجاد ساختارهایی پویا و شاد را فراهم می‌آورد که دستیابی به آن با استفاده از مصالح ساختمانی معمولی پرهزینه و دشوار است.

لندن میزبان نمایشگاه خلاقیت طراحی

سازه جدید روش‌های ساخت‌وساز سنتی را به چالش می‌کشد. معمار، طراح و هنرمند توسعه‌دهنده آن به دلیل توانایی‌اش در کنار هم قرار دادن اشکال مجسمه، رنگ و اصول طراحی معماری مشهور است و غرفه ممکن-غیرممکن گواهی بر دیدگاه خلاقانه او در زمینه ساخت‌وسازهای جالب‌توجه محسوب می‌شود. این سازه معماری به مفهوم ممکن و غیرممکن بودن می‌پردازد و جذابیت عملکرد طراح را با محو کردن مرز بین این دو منعکس می‌کند.

کد خبر 757459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.