ترویج حمل‌ونقل پاک در دبی با افزایش شارژ خودروهای برقی

دبی برای تشویق و ترویج تردد سبز، تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را به‌طور چشمگیری افزایش داده است تا افراد بیشتری به تردد پاک روی بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره برق و آب دبی (دیوا) تفاهم نامه‌ای را با پارکین، تأمین‌کننده امکانات پارکینگ عمومی پولی در دبی، امضا کرده است تا تعداد ایستگاه‌های شارژر سبز خودروهای الکتریکی را در چندین مکان مهم گسترش دهد.

این حرکت بخشی از تلاش‌های مداوم این شهر برای افزایش پایداری، تشویق استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی سازگار با محیط زیست (EVs) و بهبود تجربه کاربران با تسهیل شارژ راحت خودرو است.

بیش از هزار وسیله نقلیه برقی تا آوریل ۲۰۲۴ در دبی وجود خواهد داشت. تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه شارژر سبز EV که تا مارس ۲۰۲۴ از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت، نشان‌دهنده موفقیت دبی در ترویج حمل‌ونقل پایدار است.

تأمین‌کننده انرژی خودروهای برقی امارات، از سال ۲۰۱۵ تا پایان مارس ۲۰۲۴، اهداف سبز را با ارائه تقریباً ۲۶ هزار مگاوات ساعت برق برای شارژ خودروهای برقی در دبی پیش برد و مسافت تجمیعی طی‌شده خودروهای الکتریکی را برای حدود ۱۳۰ میلیون کیلومتر تأمین کرد.

ترویج حمل‌ونقل پاک در دبی با افزایش شارژ خودروهای برقی

تعداد خودروهای برقی دبی در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲۶ هزار عدد رسید و این ارقام نشان‌دهنده پیشرفت امارات در مسیر حمل‌نقل پاک است. شرکت خدمات شارژ سبز Dewa که مسئولیت تأمین انرژی خودروهای الکتریکی را بر عهده دارد نیز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ استفاده از ایستگاه‌های شارژ برقی برای خودروهای الکتریکی ۵۹ درصد افزایش یافته است و همین امر گواهی بر ترجیح مردم امارات بر استفاده از خودروهای برقی است.

بازار خودروهای برقی در بحبوحه تغییر جهانی به سمت حفظ انرژی و پایبندی به اهداف پایداری و تغییرات آب و هوا به رشد خود در امارات ادامه می‌دهد. فروش جهانی خودروهای برقی با ۲۹ درصد رشد به حدود ۱۶.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید که بیش از یک‌چهارم بازار جهانی خودرو در سال جاری را به خود اختصاص می‌دهد.

امارات متحده عربی اکنون در حال کار روی کاهش ردپای کلی کربن در بخش حمل‌ونقل، کاهش مصرف انرژی حمل‌ونقل تا ۴۰ درصد، کاهش انتشار کربن تا ۱۰ میلیون تن و افزایش سهم خودروهای الکتریکی به ۵۰ درصد از کل وسایل نقلیه در خیابان‌های آن تا سال ۲۰۵۰ است.

کد خبر 757428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.