رشد ۵ درصدی ساخت مسکن/ برای رونق تولید مسکن در کشور توقع بیشتری از نظام بانکی داریم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد مثبت ۴.۸ درصدی ساخت مسکن در کشور با همکاری ۲.۵ برابری بانک‌ها، گفت: اگر بانک‌ها بیشتر پای کار بودند، حجم تولید مسکن در کشور چندین برابر حال حاضر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهرداد بذرپاش امروز _یکشنبه، ششم خرداد_ در سفر یک روزه خود به استان یزد و در آئین واگذاری ۴۰۰۰ مسکن استان یزد اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در سه سال اخیر به شدت پیگیر ساخت مسکن در کشور بودند و پروژه‌های مسکن روزانه در دستور کار دولت، رئیس جمهور و معاون اول ایشان بود.

وی با اشاره به چالش‌ها و مشقت‌های فراوانی که در پشت پرده ساخت مسکن وجود دارد، افزود: ساخت مسکن در عین سادگی، پیچیدگی‌های زیادی در بخش‌های تأمین زمین، رفع معارض‌ها، هزینه‌های شهرداری، عملیات ساخت، تأمین مصالح تأمین آورده متقاضیان، ارائه تسهیلات، کمبود تسهیلات و … از جمله مباحث اساسی در ساخت مسکن است.

رشد ۵ درصدی ساخت مسکن/ برای رونق تولید مسکن در کشور توقع بیشتری از نظام بانکی داریم

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همین پروسه‌ها و تعدد مسائل تعاونی‌های مسکن را دچار مشکل کرده است، مسکن از موضوعات بسیار مهم برای پیشرفت و جهش تولید در کشور است.

بذرپاش گفت: با مشاهده صلابت و اهتمام شخص رئیس جمهوری در این امر مهم و ضروری برای کشور و اعلام برنامه ساخت چهار میلیون مسکن این سمت را پذیرفتم، ساخت چهار میلیون مسکن تنها حرف نیست، بلکه یک قانون مهم و یک ضرورت اساسی برای کشور بوده است.

دولت تسهیل‌گر در امر تولید مسکن توسط مردم

وی با اشاره به نیاز کشور به تولید مسکن گفت: در این امر خطیر دولت تنها تسهیل‌گر برای این عرصه است، چرخ اقتصاد کشور وقتی به حرکت در می‌آید که موتور حرکت کشور در تولید مسکن در چرخش باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال ۹۹ رشد منفی ۱۳.۵ در بخش مسکن تجربه شده بود و در سال ۱۴۰۲ در ۹ ماهه نخست سال مثبت ۴.۸ رقم خورد و منتظر اعلام رشد ۱۲ ماهه هستیم‌، این‌ها با حرف زدن قابل انجام نیست، با اقدام و با تصمیم درست اتفاق می‌افتد، این پیشرفت و رشد با با حل بسیاری از مسائل لاینحل روی میز انجام شد.

رشد ۵ درصدی ساخت مسکن/ برای رونق تولید مسکن در کشور توقع بیشتری از نظام بانکی داریم

عملیات ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در کشور

بذرپاش خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن آغاز شده است و تاکنون ۵۰۰ هزار مسکن نیز تحویل متقاضیان شده است و مابقی در مراحل دیگر پیشرفت قرار دارد.

رکورد صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده زده شد

وی گفت: در این دولت رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده زده شده و پیش از این تعداد ۸۹ هزار پروانه صادره شده بود که این عدد به عدد ۹۲ هزار رسیده و این امید به بهسازی و مرمت با کمک دولت، ارائه تسهیلات مالی و شهرسازانه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حال حاضر میزان عملیات ساخت در روستاهای کشور بی‌سابقه‌ترین شرایط بوده است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و عملیات واگذاری‌ها در روستاها در حال انجام است.

بذرپاش گفت: تأمین یک میلیون زمین روستایی که هر کدام متوسط بالای ۲۰۰ متر بوده است، حجم بالایی از عملیات آماده‌سازی را در بر داشته است، ساخت ۵۰ هزار مسکن روستایی در این دولت رکورد خورد و دیگر مسکن حمایتی و غیر حمایتی با همت مدیران استان در حال پیگیری و انجام است.

رشد ۵ درصدی ساخت مسکن/ برای رونق تولید مسکن در کشور توقع بیشتری از نظام بانکی داریم

جهش تولید مسکن به مشارکت مردم نیاز دارد / پروژه‌های دولتی زمان‌بر است

وی گفت: ساخت مسکن بدون حضور و مشارکت مردم ممکن نیست، در مدل ساخت مسکن، به تأمین مالی توسط مردم نیاز است تا زمان ساخت با مشارکت مردمی کوتاه شود، پروژه‌های تماماً دولتی طول می‌کشد، اما با مداخله مردم در عرض یک تا دو سال پروژه‌های مسکن به اتمام می‌رسد و سرعت جدی در ساخت ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی مسکن به سرپرستی ریاست جمهوری ۱۷ امین شورای خود را تشکیل داده و در ۱۶ جلسه گذشته شخص رئیس جمهور با اهتمام فوق‌العاده بحث مسکن را در کشور دنبال کردند.

رشد ۵ درصدی ساخت مسکن/ برای رونق تولید مسکن در کشور توقع بیشتری از نظام بانکی داریم

از نظام بانکی کشور توقع بیشتری داریم

بذرپاش با اشاره به معرفی ۱۷۸ هزار خانه خالی برای اخذ مالیات افزود: برای ساخت مسکن در کشور از نظام بانکی توقع بیشتری داریم، بانک‌ها باید پای کار باشند، سال گذشته ۲.۵ برابر قبل همکاری داشتند، اما همچنان فاصله زیادی وجود دارد و بانک‌ها باید پای کار باشند، اگر بانک‌ها پای کار بودند حجم تولید مسکن در کشور چندین برابر حال حاضر بود.

کد خبر 757350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.