حضور مدیران ارشد در نماز جمعه جدی گرفته شود

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید حضور مدیران ارشد در نماز جمعه را جدی بگیریم و بدانیم اگر امام جمعه مرکز استان و استاندار، نماز اول وقت را اقامه کنند، سایر افراد نیز تأسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیداحمد زرهانی بعدازظهر امروز _یکشنبه ششم خرداد_ در جلسه شورای اقامه نماز استان قزوین اظهار کرد: در حوزه اقامه نماز با مشکلاتی در میان نسل جوان مواجه هستیم و بیشتر دانش‌آموزان فلسفه نماز را نمی‌دانند و در انجام آن کوتاهی می‌کنند و به همین جهت یکی از کارها بیان فلسفه نماز به نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: در دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته شد که تصویب آیین نامه اقامه نماز در شورای وزیران از آن جمله بود که برای ۱۹ دستگاه وظیفه جدیدی تعریف شده که باید متناسب با آن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی باید در اولویت قرار گیرد تا بستر اقامه نماز در همه مکان‌ها مهیا شود، خاطرنشان کرد: امروز همچنین نیاز داریم که مساجد را بازیابی کنیم و احیای مساجد متناسب با همان رویکرد دهه‌های ۴۰ و ۵۰ ضروری است.

زرهانی تصریح کرد: تعداد زیادی مساجد کم‌رونق و تعطیل داریم که باید مورد توجه قرار گیرد و فعال‌تر شود، یکی دیگر از کارهای بزرگ و ضروری، توجه به تقویت تعلیم و تربیت طلاب دینی با روان‌شناسی کودک و نوجوان است و اگر طلاب جوان روان‌شناسی کودک را بدانند و بتوانند با نسل جدید ارتباط بهتری برقرار کنند به نتایج مطلوبی می‌رسیم.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید وارد مساجد شوند و گره‌گشای ذهن فرزندان باشند، چراکه دشمن تلاش می‌کند چهره نامناسبی از علما و طلاب ترسیم کند و مقابله با این ترفند ضروری است. فضای مجازی نیز به تحول فرهنگی کمک می‌کند و در شرایطی که دنیا برای حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است ما نیز باید از فضای مجازی استفاده مطلوب کنیم و از هوش مصنوعی نباید غفلت کرد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی گفت: در این میان کتب زیادی در خصوص نماز وجود دارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ جلد کتاب از پیش دبستانی تا سطوح عالی داریم که باید در دسترس باشد و محتوای آن آموزش داده شود.

زرهانی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی اقامه نماز برای ارتقای دانش والدین و خانواده‌ها و بیان رسالت والدین در تربیت فرزندان تبیین شود و آموزش مدیران جدی گرفته شود. معرفت انسان به خود و معرفت‌شناسی را باید تقویت و آموزش با روش‌های نو را تبیین کنیم.

وی گفت: باید حضور مدیران ارشد در نماز جمعه را جدی بگیریم و بدانیم اگر امام جمعه مرکز استان و استاندار نماز اول وقت را اقامه کند، بقیه هم تأسی می‌کنند. در ضمن نخستین تفاوت حکومت اسلامی با سایر نظام‌ها در اقامه نماز است و انتظار داریم شورای اقامه نماز شهرستان‌ها فعال‌تر باشد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه اقامه نماز رکن نخست حکمرانی اسلامی است، افزود: توقع داریم ساختمان ستاد اقامه نماز تکمیل و تحویل داده شود و ستاد اقامه نماز استان قزوین برنامه بلندت پنج‌ساله خود را ارائه دهد.

کد خبر 757278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.