قانون «اقدام راهبردی» مسیر را برای دولت هموار کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در سخت‌ترین شرایط مصوب شد، این کار بسیار ارزشمند به انجام رسید و مسیر را برای دولت هموار کرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پایان مجلس یازدهم درباره دستاوردهای این مجلس اظهار کرد: هر مجلسی به پایان عمر خود خواهد رسید و این حق مردم است که از عملکرد مجلس و زمینه‌های پیش روی هر مجلس مطلع شوند و نمایندگان خود را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه یک سال از عمر چهارساله مجلس یازدهم در دولت دوازدهم و سه سال آن در دولت سیزدهم سپری شد، افزود: با توجه به تغییر مسیر در قوه مجریه نقص‌هایی در کار مجلس به وجود آمد، اما در مجموع اتفاقات خوبی در این دوره از مجلس رقم خورد و مجلس توانست کارهای سنگینی را طبق توان خود به دوش کشد و بسیاری از مشکلات و مسائل اساسی کشور را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: هر چند دولت و مجلس در این مدت در بعضی از موضوعات همچون معیشت، اقتصاد، گرانی و تورم تمام تلاش خود را به کار بستند، اما نتوانستند آن‌طور که باید برای رفع تنگناهای اقتصادی مردم کارایی به وجود آورند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در سیاست خارجه ظرفیت‌های خوبی از خود نشان داد و هماهنگی بسیار مناسبی با دولت داشت، درباره عملکرد مجلس یازدهم در حوزه امنیت ملی ابراز کرد: در فراکسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ریل‌گذاری‌ها در درجه نخست بر اساس تعامل با کشورهای همسایه صورت گرفت و در مرحله بعد کشورهای منطقه و در نهایت کشورهای دیگر جهان مد نظر قرار داشت و در همین راستا با دولت همکاری شد.

مالکی ادامه داد: مجلس در این دوره به حضور دولت در سازمان‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی کمک کرد؛ در واقع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در سخت‌ترین شرایط مصوب شد و یک کار بسیار ارزشمندی بود که به سرانجام رسید و مسیر را برای دولت هموار کرد.

وی تاکید کرد: تلاش کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در راستای تنش‌زدایی به‌ویژه در بین کشورهای همسایه، خاورمیانه و آسیای غربی بود و دولت هم این فرصت را مغتنم شمرد.

رئیس فراکسیون استان‌های مرزی کشور در مجلس یازدهم در تشریح اقدامات این فراکسیون گفت: در این فراکسیون سر و سامانی به استان‌های مرزی داده شد تا به ظرفیت‌های خاص هر یک از استان‌های مرزی پرداخته شود که در حال حاضر این قانون در اختیار دولت است تا آئین‌نامه درستی برای آن تنظیم کند؛ البته آئین‌نامه مربوطه بسیار مهم و اثرگذار است، چراکه با آن می‌توانیم شکوفایی اقتصاد کشور به‌ویژه اشتغال پایدار در ۱۶ استان مرزی کشور که با ۱۵ کشور دنیا هم مرز هستند را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: به دولت و مجلس یازدهم به‌طور کلی و به‌ویژه در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجه نمره قبولی می‌دهم، اما با وجود توانی که داشتیم در حوزه اقتصاد و کاهش تورم نتوانستیم اقدامات مورد نظر را برای رفع مشکلات مردم انجام دهیم که نمره آن بین دولت و مجلس تقسیم می‌شود و آنچنان که می‌خواستیم توفیقی حاصل نشد.

کد خبر 757140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.