لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های کشاورزی با برند «قزوین»

نماینده مردم قزوین،‌ البرز و آبیک در مجلس گفت: باید بازارچه‌های کشاورزی با برند قزوین راه‌اندازی شده و در آن‌ها محصولات کشاورزی شاخص عرضه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی شامگاه _شنبه پنجم خرداد_ در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: برای حفظ و پایداری تولیدات کشاورزی باید تخصیص آب به این بخش لحاظ شود، کشاورزی استان مزیت بسیارخوبی است و هرگونه کوتاهی در این زمینه خیانت به کشور، استان و مردم است.

وی افزود: کشاورزی مادر تولید است و در عرصه تولید هم باید کشاورزی حاکم باشد. استان قزوین با وضعیت کشاورزی خود توانسته بخش از محصولات کشاورزی کشور را تأمین کند و در صورت عدم توجه به این بخش مشکلات زیادی در بخش امنیت غذایی استان و سایر مناطق کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با بیان اینکه امسال بحث آب کشاورزی، شرب و محیط زیست را دنبال خواهیم کرد تا مشکل بهره‌برداران و مردم استان حل شود، گفت: پیگیر بودجه تخصیص داده شده به استان در سفر هیئت دولت هستیم، باید حق رئیس جمهور ادا شود و اگر منابعی به این بخش تخصیص داده شده حق مردم را پیگیری کرد.

محمدبیگی افزود: قزوین جزو استان تولیدکننده کشور است و برای سرمایه‌گذاری باید از سرمایه‌گذاران استانی استفاده کرد و به همین خاطر باید بازارچه‌های کشاورزی با برند قزوین راه‌اندازی شده و در آن‌ها محصولات کشاورزی شاخص عرضه کنیم. در ضمن باید زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی را با اجرای این نوع طرح‌ها افزایش داد.

لزوم تخصیص ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب شاهرود به قزوین

محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه بزرگ‌ترین اقدام و کار برای نجات دشت قزوین مدیریت منابع آبی این دشت عظیم است، اظهار کرد: الگوی کشت یک طرح خوب برای تولید اقتصادی است، نمی‌توان تنها از طریق الگوی کشت مشکل دشت قزوین را حل کرد.

وی افزود: رأی حل مشکل دشت قزوین بایستی منابع آبی استان مدیریت شود و باید متوجه باشیم که حمایت از دشت قزوین تنها حمایت از بخش کشاورزی یا کشاورزان این بخش نیست، بلکه هدف نجات این دشت است.

عطایی ادامه داد: برای تغذیه منابع آبی دشت قزوین راه دیگری جز تأمین منابع آبی جدید برای این دشت نداریم. می‌بایست سالیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از حوزه شاهرود به دشت قزوین انتقال یابد تا مشکل منابع آبی استان قزوین حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیل در صدور مجوز به دامدارهای کوچک، تشکیل شورای کشاورزی، ارتباط نزدیک با کشاورزی، افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ، اجرای طرح الگوی کشت در استان، ایجاد دفتر مشترک آب و کشاورزی، را از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی استان قزوین در سال گذشته برشمرد.

عطایی تشکیل دفتر کشاورزان اندیشه‌ورز و ثبت باغستان سنتی قزوین در جیاس را از اقدامات دیگر این حوزه بیان و اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث قانون‌گذاری و پیگیری امور در سطح ملی می‌توانند به دشت قزوین کمک کنند.

کد خبر 757123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.