هرس توپیاری درختان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از هرس توپیاری درختان این منطقه خبر داد و گفت: هرس توپیاری یا هرس فرم‌دهی در درختانی همچون سروفوش، سرو لاوسون، پامپاس گراس و پیراکانتا قابل انجام است که این کار علاوه بر ایجاد محیطی متفاوت و چشم‌نواز، جلوه بصری زیبایی را به شهر می‌بخشد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد و نگهداری از فضای سبز همواره از اولویت‌های شهرداری اصفهان به‌ویژه در منطقه ۷ بوده است، زیرا این منطقه برای افزایش سرانه فضای سبز منطقه و حفظ و نگهداری از فضای سبز موجود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقداماتی که در این زمینه در دست انجام است، می‌توان به هرس توپیاری درختان اشاره کرد، افزود: در این نوع هرس که با نام لاتین Topiary به‌کار برده می‌شود، کارشناسان هنرمندانه از شاخ و برگ درختان اشکال و فرم‌های زیبایی را خلق می‌کنند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرس توپیاری یا هرس فرم‌دهی در درختانی همچون سروفوش، سرو لاوسون، پامپاس گراس و پیراکانتا قابل انجام است که این کار علاوه بر ایجاد محیطی متفاوت و چشم‌نواز، جلوه بصری زیبایی را به شهر می‌بخشد.

هرس توپیاری درختان در منطقه ۷ اصفهان

سلطان‌آقایی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه تکمیل پرچین‌های درختان خیابان فرزانگان مطابق با نظر شهرداری، انجام لوله‌کشی و کاشت درخت است.

وی با بیان اینکه کاشت یکنواخت پرچین و درخت در معابر اصلی مطابق با طرح ارسالی سازمان پاک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود، ادامه داد: انجام خشکه‌بری درختان برای ایمن‌سازی و جلوگیری از سقوط احتمالی شاخه‌های خشک و ایجاد خطر برای شهروندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه ۷ شهرداری اصفهان است.

کد خبر 757016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.