بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

بازیکنان ملی‌پوش در حضور تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در هر پست موفق به کسب بیشترین افتخارآفرینی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از یکم خرداد تا سوم تیر با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی ادامه دارد تا سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع شود.

هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار می‌شود، هفته دوم به میزبانی ژاپن و کانادا کار خود را دنبال خواهد کرد و دیدارهای هفته سوم در اسلونی و فیلیپین برگزار خواهد شد.

تیم‌های راه یافته به دور نهایی در لهستان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهند کرد. به این ترتیب صعود لهستان به دور پایانی به دلیل میزبانی قطعی است و این کشور برای دومین بار متوالی میزبان دور نهایی لیگ ملت‌ها خواهد بود.

ایران در دوره قبلی لیگ ملت‌ها با هدایت بهروز عطایی در رتبه چهاردهم قرار گرفت تا با عملکرد ضعیفی که داشت موجب با پایین آمدن رنکینگ ایران در رده‌بندی شود و برای صعود به المپیک راه سختی پیش روی ملی‌پوشان باشد. تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در این رقابت‌ها در مصافی حساس برابر ایتالیا قرار خواهد گرفت.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

محمدرضا حضرت‌پور لیبرو رکرورد دار تیم ملی

تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است و هشت بازیکن در پست لیبرو در این مسابقات حضور داشتند. محمدرضا حضرت‌پور با ۶۹ بازی ملی در این دو رویداد مهم جهانی در صدر پاسورها قرار دارد. مهدی مرندی با ۴۲ بازی، فرهاد ظریف با ۳۴ بازی و محمدرضا مؤذن با ۲۹ بازی به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم این داده آماری قرار دارند.

به رغم این‌که لیبرو هیچ وظیفه‌ای برای امتیازآوری در کارهای تیم ندارد و در هر مسابقه با محدویت‌هایی از جمله حمله با توپ‌های بالاتر از تور را ندارند، فرهاد ظریف و مهدی مرندی به ترتیب دو و یک امتیاز برای تیم ایران کسب کرده‌اند.

ردیف بازیکن تعداد بازی مجموع امتیازها پست
۱ محمدرضا حضرت‌پور ۶۹ لیبرو
۲ مهدی مرندی ۴۲ ۱ لیبرو
۳ فرهاد ظریف ۳۴ ۲ لیبرو
۴ محمدرضا موذن ۲۹ لیبرو
۵ عبدالرضا علیزاده ۲۲ لیبرو
۶ آرمان صالحی ۲۳ لیبرو
۷ مصطفی حیدری ۹ لیبرو
۸ ابوالفضل قلی پور ۵ لیبرو

بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

سعید معروف اسطورهای همیشگی

تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است و هشت بازیکن در پست پاسور در این مسابقات حضورداشته که سعید معروف کاپیتان اسبق تیم ملی با ۱۰۱ بازی ملی و کسب ۲۲۸ امتیاز در این دو رویداد مهم جهانی در صدر آن‌ها قرار دارد.

معروف به عنوان کاپیتان و پاسور نخست تیم ملی را در ۱۰۱ مسابقه همراهی کرده است که در بین ۶۲ بازیکن ایران در این دو رویداد، از نظر بازی ملی در رتبه دوم قرار دارد. میلاد عبادی‌پور با ۱۰۵ بازی در رتبه نخست بازی ملی قرار دارد، اما وی در پست دریافت کننده قدرتی ایفای نقش می‌کند.

کاپیتان اسبق تیم ملی از نظر میانگین امتیاز در هر مسابقه با ۲.۲۵ امتیاز در رتبه نخست پاسورهای ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین رقیب وی، جواد کریمی با میانگین ۰.۹۴ امتیاز در هر مسابقه است. از نظر امتیازهای کسب شده محمدطاهر وادی، جواد کریمی و مهدی مهدوی به ترتیب با کسب ۳۴، ۳۳ و ۱۴ امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد معروف قرار دارند.

از نظر تعداد بازی در این دو رویداد نیز مهدی مهدوی با ۴۵ بازی، محمدطاهر وادی با ۳۹ بازی و جواد کریمی با ۳۵ بازی در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد سعید جای گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲۹ مسابقه خود موفق به کسب ۱۱ هزار و ۹۰ پوئن شده است که بازیکنان پاسور ۳۲۱ امتیاز برابر با ۲.۸۹ درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

ردیف بازیکن تعداد بازی مجموع امتیازها پست میانگین پوئن در هر بازی
۱ میرسعید معروف لکرانی ۱۰۱ ۲۲۸ پاسور ۲.۲۵
۲ مهدی مهدوی ۴۵ ۱۴ پاسور ۰.۳۱
۳ محمدطاهر وادی ۳۹ ۳۴ پاسور ۰.۸۷
۴ جواد کریمی سوچلمایی ۳۵ ۳۳ پاسور ۰.۹۴
۵ فرهاد سال افزون ۱۵ ۸ پاسور ۰.۵۳
۶ علی رمضانی ۱۲ ۳ پاسور ۰.۲۵
۷ فاضل پژومان ۵ ۰ پاسور ۰
۸ علیرضا بهبودی ۳ ۱ پاسور ۰.۳۳

بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

میلاد عبادی پور پر امتیاز و قدرتی

تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است. نوزده بازیکن در پست دریافت کننده قدرتی در این مسابقات حضور داشتند که به نظر می‌رسد رکورد میلاد عبادی پور با ۹۳۷ پوئن در بین آن‌ها دست نیافتنی است.

عبادی‌پور تیم ملی والیبال را در ۱۰۵ مسابقه همراهی کرده است که در بین ۶۲ بازیکن ایران در این دو رویداد مهم، بالاترین بازی ملی محسوب می‌شود و این بازیکن موفق به ثبت ۹۳۷ امتیاز برای والیبال ایران شده است.

میلاد از نظر میانگین امتیاز در هر مسابقه با ۸.۹۲ امتیاز در آستانه شکست رکورد رحمان داودی است که در شش بازی خود در این مسابقات موفق به کسب ۵۴ امتیاز و میانگین ۹ پوئن در هر مسابقه شده است.

همچنین از نظر میانگین کسب پوئن در هر مسابقه امیرحسین اسفندیار با ۲۹ بازی، ۲۷۳ امتیاز و میانگین ۷ و مجتبی میرزاجانپور با ۵۹ مسابقه، ۳۸۴ امتیاز و میانگین ۶.۵ در جایگاه‌های سوم و چهارم هستند. از نظر امتیازهای کسب شده مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و امیرحسین اسفندیار به ترتیب با کسب ۳۸۴، ۳۰۸ و ۲۷۳ امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد از عبادی‌پور قرار دارند. از نظر تعداد بازی در این دو رویداد نیز فرهاد قائمی با ۷۳، میرزاجانپور با ۵۹ و مرتضی شریفی با ۵۶ مسابقه در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد میلاد جای گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲۹ مسابقه خود موفق به کسب ۱۱ هزار و ۹۰ پوئن شده است که بازیکنان دریافت کننده قدرتی سه هزار و ۴۳ امتیاز برابر با ۲۷.۴۳ درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

ردیف بازیکن تعداد بازی مجموع امتیازها بهترین ایران بهترین زمین پست میانگین پوئن در هر بازی
۱ میلاد عبادی پور قرا ۱۰۵ ۹۳۷ ۱۴ ۵ دریافت کننده قدرتی ۸.۹۲
۲ فرهاد قائمی ۷۳ ۳۰۸ ۲ ۰ دریافت کننده قدرتی ۴.۲۱
۳ مجتبی میرزاجانپور ۵۹ ۳۸۴ ۳ ۲ دریافت کننده قدرتی ۶.۵
۴ مرتضی شریفی ۵۶ ۲۶۳ ۵ ۱ دریافت کننده قدرتی ۴.۶۹
۵ پوریا فیاضی دامنابی ۴۴ ۱۶۸ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۳.۸۱
۶ محمدجواد معنوی نژاد ۴۱ ۱۹۸ ۶ ۳ دریافت کننده قدرتی ۴.۸۲
۷ امیرحسین اسفندیار ۳۹ ۲۷۳ ۴ ۲ دریافت کننده قدرتی ۷
۸ حمزه زرینی ۲۴ ۱۱۳ ۲ ۱ دریافت کننده قدرتی ۴.۷
۹ علیرضا مباشری دامنه ۲۴ ۹۶ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۴
۱۰ میثم صالحی ۲۵ ۱۶۱ ۳ ۰ دریافت کننده قدرتی ۶.۴۴
۱۱ شهروز همایونفرمنش ۱۲ ۱۸ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۰.۶۶
۱۲ پوریا حسین خانزاده ۱۱ ۶۳ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۵.۷۲
۱۳ فرهاد نظری افشار ۹ ۲ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۰.۲۲
۱۴ اسماعیل مسافر ۸ ۳ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۰.۳۷
۱۵ رحمان داوودی ۶ ۵۴ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۹
۱۶ احسان دانش دوست ۶ ۱ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۰.۱۶
۱۷ آرمین افشین‌فر ۴ ۱ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی ۰.۲۵
۱۸ آرش کمالوند ۴ ۰ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی
۱۹ آرش کشاورزی ۲ ۰ ۰ ۰ دریافت کننده قدرتی

بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

امین اسماعیل‌نژاد تمام کننده‌ی همیشگی

تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است. نه بازیکن در پست قطر پاسور در این مسابقات حضور داشتند و در بین آن‌ها، امین اسماعیل‌نژاد با میانگین ۱۵.۸۵ پوئن در هر بازی موفق‌ترین عملکرد را داشته است.

امیر غفور تیم ملی والیبال را در ۸۳ مسابقه همراهی کرده است و با کسب ۷۸۹ پوئن بهترین عملکرد را بین بازیکنان این پست والیبال ایران داشته است. شهرام محمودی، صابر کاظمی، بردیا سعادت و امین اسماعیل‌نژاد دیگر بازیکنان پرامتیاز این پست هستند که به ترتیب با کسب ۴۶۴، ۲۴۷، ۱۱۶ و ۳۳۳ پوئن در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

در بررسی میانگین امتیاز این بازیکنان در هر مسابقه اسماعیل نژاد با ۱۵.۸۵ پوئن در هر مسابقه صدرنشین است، شهرام محمودی با ۱۱.۰۴ در رتبه دوم قرار دارد و غفور و کاظمی نیز با میانگین ۹.۵۰ و ۸.۲۳ در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲۹ مسابقه خود موفق به کسب ۱۱ هزار و ۹۰ پوئن شده است که بازیکنان قطر پاسور دو هزار و ۱۳۵ امتیاز برابر با ۱۹.۲۵ درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

ردیف بازیکن تعداد بازی مجموع امتیازها بهترین ایران بهترین زمین پست میانگین پوئن در هر بازی
۱ امیر غفور ۸۳ ۷۸۹ ۳۱ ۱۷ قطر پاسور ۹.۵۰
۲ شهرام محمودی ۴۲ ۴۶۴ ۲۰ ۹ قطر پاسور ۱۱.۰۴
۳ صابر کاظمی ۳۰ ۲۴۷ ۶ ۴ قطر پاسور ۸.۲۳
۴ بردیا سعادت ۲۷ ۱۱۶ ۳ ۱ قطر پاسور ۴.۲۹
۵ امین اسماعیل نژاد ۲۱ ۳۳۳ ۱۵ ۹ قطر پاسور ۱۵.۸۵
۶ پوریا یلی ۲۰ ۹۶ ۱ ۰ قطر پاسور ۴.۸
۷ رضا قرا ۱۵ ۲۱ ۰ ۰ قطر پاسور ۱.۴
۸ علی حاجی‌پور ۱۱ ۶۸ ۲ ۰ قطر پاسور ۶.۱۸
۹ فرهاد پیروت پور ۲ ۱ ۰ ۰ قطر پاسور ۰.۵

بهترین‌های تیم ملی والیبال در هر پست

سیدمحمد موسوی مدافعی سخت

تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است. در پست مدافعان میانی، سیدمحمد موسوی تیم ملی والیبال را در ۱۰۳ مسابقه همراهی کرده است و با کسب ۹۰۶ پوئن بهترین عملکرد را بین ۱۸ بازیکن این پست والیبال ایران داشته است.

رکورد موسوی سال‌ها بدون مدعی خواهد ماند، با کسب میانگین ۸.۷۹ پوئن در هر مسابقه، نفر نخست است همچنین هشت بار بهترین بازیکن ایران در این مسابقات بوده است و در سه بازی نیز عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورده است.

محمد ولی‌زاده که در سال ۲۰۲۳ برای نخستین بار به عنوان مدافع میانی در لیگ ملت‌ها تیم ملی ایران را همراهی کرد، در ۱۲ دیدار موفق به کسب ۷۲ امتیاز شد و در رتبه دوم بهترین مدافعان میانی کشورمان در این رقابت‌ها قرار گرفت.

عادل غلامی دیگر مدافع میانی والیبال ایران در این مسابقات است که در ۵۲ مسابقه موفق به کسب ۳۰۶ پوئن شده و کسب میانگین ۵.۸۸ امتیاز در هر مسابقه را برای خود به ثبت رسانده است. علی شفیعی، مسعود غلامی و علی اصغر مجرد دیگر بازیکنان ایران در این پست هستند که به ترتیب با کسب ۲۵۷، ۱۲۹ و ۹۶ پوئن در رتبه‌های چهارم تا ششم امتیازآورترین بازیکنان پست مدافع میانی در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها قرار دارند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲۹ مسابقه خود موفق به کسب ۱۱ هزار و ۹۰ پوئن شده است که بازیکنان مدافع میانی دو هزار و ۱۳۵ امتیاز برابر با ۱۹.۲۵ درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

ردیف بازیکن تعداد بازی مجموع امتیازها بهترین ایران بهترین زمین پست میانگین پوئن در هر بازی
۱ سید محمد موسوی عراقی ۱۰۳ ۹۰۶ ۸ ۳ مدافع میانی ۸.۷۹
۲ محمد ولی‌زاده ۱۲ ۷۲ مدافع میانی ۶
۳ عادل غلامی ۵۲ ۳۰۶ مدافع میانی ۵.۸۸
۴ علی شفیعی ۴۹ ۲۵۷ ۳ ۱ مدافع میانی ۵.۲۴
۵ امیرحسین توخته ۱۶ ۷۹ مدافع میانی ۴.۹۳
۶ سامان فائزی ۳۱ ۹۲ ۱ ۱ مدافع میانی ۲.۹۶
۷ مهدی جلوه ۲۵ ۷۰ مدافع میانی ۲.۸
۸ علی اصغر مجرد ۳۴ ۹۵ مدافع میانی ۲.۷۹
۹ مسعود غلامی ۴۷ ۱۲۹ مدافع میانی ۲.۷۴
۱۰ آرمین تشکری ۲۹ ۷۳ مدافع میانی ۲.۵۱
۱۱ رضا عابدینی ۱۴ ۲۳ مدافع میانی ۱.۶۴
۱۲ محمدحسن صنوبر ۱۰ ۱۰ مدافع میانی ۱
۱۳ محمد فلاح زرچوب ۳ ۳ مدافع میانی ۱
۱۴ امیررضا سرلک ۹ ۷ مدافع میانی ۰.۷۷
۱۵ سعید مصطفی وند ۴ ۲ مدافع میانی ۰.۵
۱۶ علیرضا جدیدی ۲ ۱ مدافع میانی ۰.۵
۱۷ محراب ملکی سرخی ۱۳ ۶ مدافع میانی ۰.۴۶
۱۸ مصطفی شریفات ۱۰ ۴ مدافع میانی ۰.۴
کد خبر 756650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.