بازتاب شبکه خبری سی‌ان‌ان از مراسم تشییع سیدالشهدای خدمت در بیرجند

شکبه خبری سی‌ان‌ان، نخستین بخش خبری بامدادی امروز (پنجشنبه) خود را به گزارشی از مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید ایران در شهر بیرجند اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد: پیکر رئیس‌جمهوری ایران در حال حاضر در شهر بیرجند در حال تشییع است و خیابان‌های این شهر برای ادای احترام به وی مملو از جمعیت است.

این گزارش افزود: قرار است پیکر وی پس از این مراسم به مشهد (مقدس) واقع در شمال شرق ایران برده شده و در آنجا به خاک سپرده شود.

بازتاب شبکه خبری سی‌ان‌ان از مراسم تشییع سیدالشهدای خدمت در بیرجند

بازتاب شبکه خبری سی‌ان‌ان از مراسم تشییع سیدالشهدای خدمت در بیرجند

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: این در حالی است که روز گذشته مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ایران در تهران با حضور مردم برگزار شد. در ایران به مناسبت آنچه روز یکشنبه رخ داد، پنج روز عزای عموم اعلام شد.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سدقیزقلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

مراسم تشییع جان‌باختگان سانحه بالگرد روز سه‌شنبه در تبریز و قم و دیروز (چهارشنبه) با حضور میلیون‌ها ایرانی عزادار در تهران برگزار شد.

بیش از ۶۰ هیئت عالی‌رتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران که عصر دیروز در تهران و با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار شد، شرکت کردند. بیش از ۱۰ هیئت در سطح سران، حدود ۲۰ هیئت در سطح وزیر و دیگر میهمانان در سطوح مختلف همچون رؤسای پارلمان و فرستادگان ویژه در این مراسم حاضر شده و به شهدای خدمت ادای احترام کردند.

در حال حاضر تشییع پیکر شهدای خدمت در شهر بیرجند در حال برگزاری است و قرار است تا ساعاتی دیگر پیکر شهید جمهور برای خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شود.

کد خبر 756378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.