دیدار معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با رئیس دادگاه عالی ازبکستان

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در دیدار با رئیس دادگاه عالی ازبکستان گفت: آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با کشورهای همسایه قائل بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، که به نمایندگی از طرف رئیس قوه قضائیه، برای شرکت در نوزدهمین اجلاس رؤسای نظام‌های قضائی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به تاشکند ازبکستان سفر کرده است، با بختیار اسلاموف، رئیس دادگاه عالی ازبکستان و رئیس اجلاس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، طرف ازبکستانی شهادت غم‌انگیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان را به هیئت ایرانی تسلیت گفت.

غریب‌آبادی نیز در این دیدار با اشاره به پیام‌های تسلیت مقامات مختلف ازبکستان و حضور رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای این کشور در سفارت ایران در تاشکند و عزیمت رئیس‌مجلس و وزیر خارجه ازبکستان به ایران برای ادای احترام به رئیس‌جمهور فقید و همراهان شهیدشان، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای مناطق پیرامونی ایران و توسعه و تقویت سازمان همکاری شانگهای قائل بودند.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، دو طرف در مورد جهت‌گیری‌های آینده برای گسترش همکاری‌های عملی بین نظام‌های قضائی دو کشور و توسعه بیشتر روابط گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه، اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان، کیایی، هماهنگ‌کننده ملی ایران در سازمان شانگهای و رشیدی، دادیار دادسرای دیوان‌عالی و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی حقوقی قضائی قوه قضائیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

پیش از آغاز این دیدار، آیاتی چند از کلام‌الله مجید برای شادی ارواح طیبه شهدای اخیر اهل خدمت تلاوت شد.

کد خبر 756352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.