۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
فتح قلب‌ها

ما دوباره خودمان را دوشادوش مردم عزادار در تبریز، قم، تهران و دیگر شهرهای ایران پیدا کرده‌ایم، حالا در سالروز آزادی خرمشهر، قلب و ذهن‌های بسیاری به برکت خدمت صادقانه و شهادت جان‌سوز شهدای خدمت آزاد شده است، آزاد از بند دروغ و تهمت‌هایی که در جنگ روایت‌ها، خیلی‌هایمان را ناامید و بدبین کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در شهر که می‌گردی، گوشه گوشه عکس چهره بشاش‌اش را می‌بینی، چهره‌ای که حتی در اوج خستگی و فشار روزهای سخت، در مقابل مردم متواضع و مهربان بود. کمتر ازسه سال پیش همین عکس‌ها به بهانه انتخابات بر در و دیوار شهر بود و حالا مردم دوباره عکس‌هایش را سر دست گرفته‌اند، این بار با قلبی داغدار و چشم گریان، تا دوباره در خیابان‌ها و دسته‌ها رأی دهند، رأی به رضایت از رئیس‌جمهوری که همچون رجایی زیست و بهشتی شد.

فتح قلب‌ها

صبح روز دوم خرداد، آفتاب تازه سر زده که مردم سیاه‌پوش را دسته دسته در حال حرکت می‌بینی، راهی دانشگاه تهران برای اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت. درها قرار است از ساعت ۵:۳۰ باز شود، اما مردم پیش از آن منتظرند، انگار که دیگر تحمل ندارند این بار را به تنهایی به دوش بکشند و حالا در خیابان‌های اطراف دانشگاه یکدیگر را پیدا کرده‌اند تا با نگاه و کلام درد مشترک ایران را تسلیت گویند. قرار است ساعت ۹ قامت ببندند پشت سر امامشان، درست همچون پنج سال پیش که در همین دانشگاه و شرایط مشابه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر مطهر شهید سلیمانی نماز خواندند و قاب دوربین‌ها اشک‌های شهید رئیسی را ثبت کردند.

فتح قلب‌ها

یک ساعت مانده به ۹، در دانشگاه جای سوزن انداختن نیست و با گذر زمان قطره‌های جمعیت در خیابان‌های اطراف از میدان انقلاب تا آزادی، به یکدیگر می‌رسند تا دریایی از مردم سیاه‌پوش را شکل دهند. حاج مهدی رسولی خود را به دانشگاه تهران رسانده و می‌خواند: «باید رفت باید دنبال پرچمت تا ابد رفت / باید موند باید پای این روضه‌ها تا ابد موند» و مردم با چشم گریان هم‌نوا با نوحه محبوب رئیس‌جمهور شهید به سینه می‌کوبند.

پس از آن روضه‌ای از امام حسین (ع) خوانده می‌شود و مردم سوگوار هم‌نوا با یکدیگر دم می‌گیرند: «سقای حسین سید و سالار نیامد / ‏‬علمدار نیامد / ‏‬ علمدار نیامد»

با پایان مرثیه سرایی، همه قامت می‌بندند برای اقامه نماز. فراز «اللّهمّ إنّا لا نعلم منه إلاّ خیرا» که با مکث و بغض رهبر انقلاب قرائت می‌شود، بغض جمعیت میلیونی مردم هم می‌ترکد. خصوصاً آنکه خاطرات تلخ اشک‌های ولی امر در فراق شهید سلیمانی هم برایشان زنده می‌شود و آقا، با قرائت سه مرتبه از این فراز، رضایت خود را از رئیس جمهور شهید اعلام می‌دارند.

پس از پایان نماز، جمعیت در خیابان‌های اطراف دانشگاه آنقدر زیاد شده که تنها حمل پیکر مطهر شهدا از دانشگاه تا میدان انقلاب، بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد. در مسیر انقلاب تا آزادی موکب‌های مختلف برپا شده و تا چشم کار می‌کند خیابان آزادی، مملو از آدم‌ها است. امروز پیر و جوان و زن و مرد برای رئیس جمهور شهید و دیگر خادمانشان سنگ تمام گذاشته‌اند، یعنی که ملت ایران رسم وفا را خوب بلد است و خدمت صادقانه را خوب می‌شناسد. رسیدن پیکر شهدای خدمت به آزادی بیش از پنج ساعت طول می‌کشد و رسانه‌ها ۴ میلیون نفر جمعیت را تنها در مراسم تشییع تهران تخمین می‌زنند. از پیامبر صل الله علیه و آله سلم نقل شده که: «سید القوم خادمهم» یعنی هرکس خدمت کند به سیادت اولی‌تر است و این خطوط به هم پیوسته‌ی جمعیت، گواه است بر سیادت سید محرومان.

فتح قلب‌ها

آری، تو می‌توانستی رئیس‌جمهوری باشی پشت میزهای بزرگ و دیوارهای بلند پاستور و شیشه‌های ضدگلوله. تو می‌توانستی رئیس‌جمهوری باشی که از درد مردم، دردش نمی‌آید و از مشکلاتشان، باکش نیست. تو می‌توانستی مردمی بودن را با ژست‌های غیرصادقانه لوس کنی، می‌توانستی بیش از هر چیز و هرکس به فکر خودت باشی، اما تو رسم همه‌ی رئیس‌جمهورهای انتهای تاریخ را عوض کردی. تو کاری کردی که رجایی و بهشتی و باهنر ندیده‌ها، در غم یک مسئول خادم، سوگوار شوند، تا نسلی که همه چیز را در لابلای ورق‌های تاریخ خوانده و شنیده بود، خود به چشم ببیند مسئول متعهد به آرمان خمینی، چطور آدمی است.

دروغ چرا؟ ما خودمان را گم کرده بودیم آقای رئیس‌جمهور و کم کم یادمان رفته بود یک ملتیم. یادمان رفته بود مردمان جان سرزمین‌اند. اما پیکر تو و همراهانت در لابلای برگ‌های بلوط، در بذرهای تازه روییده افرا بر روی این خاک مقدس جوانه زد و نهال امید را زنده کرد. ما دوباره خودمان را دوشادوش مردم عزادار در تبریز، قم، تهران و دیگر شهرهای ایران پیدا کرده‌ایم، حالا در سالروز آزادی خرمشهر، قلب و ذهن‌های بسیاری به برکت خدمت صادقانه و شهادت جان‌سوز شهدای خدمت آزاد شده است، آزاد از بند دروغ و تهمت‌هایی که در جنگ روایت‌ها، خیلی‌هایمان را ناامید و بدبین کرده بود.

قلبمان از این داغ سنگین است و اشکمان می‌جوشد، اما آقای رئیس‌جمهور، ناامید نیستیم؛ ما یقین داریم به جمله رهبرمان که «خللی در کار کشور پیش نخواهد آمد» و به این فراز وصیت‌نامه امام خمینی که «با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمت‌اند و الله نگهدار ملت و مظلومان جهان».

فتح قلب‌ها

رئیس‌جمهور شهید در حرم رضوی آرام می‌گیرد

طبق اعلام ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت، پیکر رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه (امروز) به خراسان جنوبی می‌رود تا پیکر رئیس‌جمهور در شهر بیرجند - ایشان ۱۶ سال نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت - تشییع شود. سپس ظهر پیکر به مشهد می‌رود تا مراسم تشییع خادم‌الرضا (ع) شهید سیدابراهیم رئیسی و در این شهر مقدس نیز انجام گیرد و پس از طواف در حرم مطهر ثامن‌الائمه (ع)، پیکر آیت‌الله رئیسی قبل از غروب آفتاب در رواق دارالسلام دفن می‌شود.

کد خبر 756331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.