شروع تلخ ایران در لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک در نخستین دیدار لیگ ملت‌های والیبال مقابل صربستان مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بامداد، _پنج‌شنبه سوم خرداد_ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۰۳:۳۰ در قالب مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم صربستان قرار گرفت، دیدار دو تیم والیبال ایران و صربستان با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به شهدای راه خدمت شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر همراهانش آغاز شد.

با توجه به این که ایران و صربستان هیچ کدام موفق به کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی نشده‌اند به دنبال کسب سهمیه در لیگ ملت‌ها هستند. در حالی تیم ملی کشورمان با جنگنده بازی را آغاز کرد و توانست اختلاف امتیازات بالایی ایجاد کند نتوانست تمام کننده ست‌ها باشد و در نهایت با نتیجه یک بر سه بازی را به صربستان واگذار کرد. دیدار امروز دو تیم، پانزدهمین جدال تاریخ والیبال ایران و صربستان بود که نهمین برد را برای صرب‌ها به همراه داشت.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران: میلاد عبادی پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: مائوریسیو موتا پائز

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال صربستان: پودراشچنین، یووویچ، کواچیچ، میران، لوبوریچ، ندلجکوویچ، کاپور

سرمربی تیم ملی والیبال صربستان: نیکولا یوویچ

داوران اول و دوم: کولادوس فابریک از فرانسه و ایوانوف ایوایلو از بلغارستان

ست نخست: ایران ۲۵ - ۲۷ صربستان

نخستین امتیاز بازی به نام تیم ملی ایران ضرب شد. در ادامه تیم ایران بازی روان و هماهنگی از خود نشان داد تا با برتری در گرفتن امتیازات اختلاف امتیاز را به شش برساند. تیم ایران در حالی امتیاز ۱۰ را کسب کرد که صربستان تنها چهار امتیاز گرفته بود. با گذشت زمان تیم صربستان با استفاده از جاهای خالی زمین ایران و چند اشتباه از بازیکنان ایران توانست اختلاف امتیاز را کم کند. ایران زودتر از حریف به امتیاز ۱۶ رسید. صرب‌ها با تلاش فراوان توانستند اختلاف شش امتیازی را به دو امتیاز کاهش داد.

دو تیم در امتیاز ۱۹ به تساوی رسیدند. بلند قامتان کشورمان نتیجه را ۲۰ بر ۱۹ به سود خود کردند. برخورد سرویس ایران به تور نتیجه را به‌تساوی در امتیاز ۲۰ رساند. برای نخستین بار در ست نخست صربستان در نتیجه ۲۱ بر ۲۰ پیش افتاد. دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. به هم ریختگی تیم ایران، امتیاز ۲۳ را به حریف داد، اما به‌سرعت ایران امتیاز گرفت تا نتیجه ۲۲ بر ۲۳ شود.

اسماعیل‌نژاد نتیجه را در امتیاز ۲۳ به تساوی رساند. خطای سرویس ایران امتیاز ۲۴ را به حریف داد. صالحی امتیاز ۲۴ را برای ایران کسب کرد. صربستان با استفاده از فضای خالی زمین ایران امتیاز ۲۵ را گرفت اما ایران همان لحظه امتیاز مساوی را گرفت. در نتیجه ۲۷ بر ۲۵ سرمربی ایران درخواست بازبینی داد، اما حاصلی نداشت و صرب‌ها ست نخست را به نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به نام خود کردند.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۱۷ صربستان

ضربه ایران به توپ نخستین امتیاز ست را به نام کشورمان زد. در همان ابتدای ست تیم ملی ایران با عملکرد عالی و هماهنگی دیدنی اختلاف امتیاز چهار امتیازی ایجاد کرد. خطای سرویس بازیکن ایران امتیاز و توپ را در نتیجه هفت بر چهار به صرب‌ها داد. در نتیجه ۹ بر چهار به سود سرو قامتان ایران مربی صربستان درخواست وقت استراحت کرد.

عبادی‌پور با یک آبشار دیدنی امتیاز ۱۰ را برای ایران کسب کرد. با کسب امتیاز بعدی برای ایران نتیجه ۱۲ بر هشت به سود نمایندگان کشورمان شد. امتیاز ۱۳ با زیرکی اسماعیل‌نژاد کسب شد، اما سرویس او به خارج رفت تا نتیجه ۱۳ بر ۱۰ شود. همکاری صالحی و وادی نتیجه را ۱۷ بر ۱۴ کرد. با ۵ اختلاف امتیاز، ایران زودتر از صرب‌ها به امتیاز ۲۰ رسید.

بلند قامتان کشورمان نتیجه را ۲۲ بر ۱۵ کردند. سرویس صربستان به اوت رفت تا امتیاز ۲۴ تقدیم تیم ایران شود. تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ در ست دوم به پیروزی رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست سوم: ایران ۱۹ - ۲۵ صربستان

نخستین امتیاز ست سوم برای تیم صرب‌ها بود. دو تیم در امتیاز دو به تساوی رسیدند. تلاش‌های صربستان بی فایده بود و تیم ملی کشورمان در ۱۰ امتیاز نخست این ست تیم برتر میدان بود. تیم ملی ایران زودتر و در نتیجه ۱۰ بر ۹ به امتیاز ۱۰ رسید، دو تیم در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند.

برای نخستین بار در طول ست، صرب‌ها در نتیجه ۱۱ بر ۱۰ پیش افتادند. صرب‌ها با استفاده از اشتباهات تیم ملی کشورمان و چهار امتیاز پیاپی کسب کرد تا نتیجه ۱۴ بر ۱۰ شود. ایران سه امتیاز از پنج امتیاز اختلاف را جبران کرد تا نتیجه ۱۵ بر ۱۳ شود. اشتباهات زیادتیم ملی موجب شد تا روند امتیازگیری ایران کند شود و صرب‌ها پیشتاز شوند.

در نتیجه ۸ بر ۱۴ برای تیم ملی ایران درخواست وقت استراحت شد. در نتیجه ۲۰ بر ۱۶ صرب‌ها به امتیاز ۲۰ رسیدند. در نتیجه ۱۷ بر ۲۲ تعویض‌های زیادی برای تیم ملی ایران رخ داد. در حالی صرب‌ها ۲۴ امتیازی شدند که ایران ۱۸ امتیاز کسب کرده بود. سرویس بازیکنان ایران امتیاز ۲۵ را به حریف داد تا تیم صربستان با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ در ست سوم به برتری برسد. صربستان با کسب دو ست از ایران پیشی گرفت.

ست چهارم: ایران ۱۸ - ۲۵ صربستان

نخستین امتیاز ست به نام ایران زده شد. ایران همان لحظه با کسب سه امتیاز پیش افتاد، در امتیاز چهار دو تیم به تساوی رسیدند. صربستان دو امتیاز پیاپی رفت. با تیزهوشی صالحی نتیجه ۶ بر ۵ شد، در نتیجه ۶ بر ۹ برای ایران درخواست وقت استراحت شد که حاصلی نداشت. صربستان نتیجه را ۱۰ بر شش به سود خود کرد. با گذشت زمان به هم ریختگی ذهنی و ناهماهنگی بازیکنان ایران، امتیازات بیشتری را به صرب‌ها داد تا اختلاف به شش برسد. دفاع ایران امتیاز ۱۰ را برای کشورمان ثبت کرد.

با تلاش بازیکنان ایران اختلاف امتیاز کم شد، صرب‌ها با استفاده از اشتباهات تیم ایران نتیجه را ۱۷ بر ۱۱ به سود خود کردند. سرویس صرب‌ها در انتهای زمین ایران خوابید تا نتیجه ۲۰ بر ۱۳ شود. برخورد سرویس ایران به تور امتیاز ۲۵ را به صربستان داد تا این تیم با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.

کد خبر 756324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.