سقوط ۵۴ اصله درخت در پی تندباد / پیش‌بینی بارش‌های ناگهانی و رگباری برای اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط ۵۴ اصله درخت در پی تندباد طی روز گذشته و پیش‌بینی بارش‌های ناگهانی و رگباری برای اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موجی همرفتی، منطقه‌ای و ناپایدار از روز گذشته در استان مستقر شد که روز گذشته به دلیل اینکه فاقد رطوبت بود، در مناطق شرقی شاهد وزش باد و طوفان بودیم.

وی افزود: روز گذشته همچنین شاهد رخداد بارش‌هایی در مناطق غربی بودیم که در پشتکوه فریدون‌شهر هشت میلی‌متر، فریدون‌شهر ۳۰ میلی‌متر و در گلپایگان، خوانسار و کاشان نیز حدود دو میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بارش‌ها کم بود، اما با توجه به اینکه موج مذکور فاقد رطوبت بود، انرژی به صورت باد تخلیه شد و با توجه به اینکه وزش باد از شرق به شمال است، شاهد خیزش کانون‌های گردوغبار بودیم.

شیشه فروش ادامه داد: فعالیت کانون‌های گردوغبار در مناطق نائین، انارک، چوپانان، اردستان، زواره، کاشان و آران و بیدگل، محورهای شرق و شمال مشهود بود و در شهر اصفهان نیز شاهد وزش تندباد بودیم.

وی با بیان اینکه سرعت وزش تندباد در اردستان به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت رسید و در اصفهان نیز بین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر سرعت داشت، گفت: با توجه به رنگ خاک در مناطقی از جمله زواره، شاهد ایجاد تیرگی، کاهش میدان دید و کیفیت هوا در مناطق مختلف بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در تمام مناطق تحت تأثیر وزش تندباد طی عصر روز گذشته شاهد سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب ۱۶ خودرو بودیم، همچنین حدود ۱۰ داربست و تابلو نیز سقوط کرد و دچار آسیب شد.

شیشه فروش با بیان اینکه حوادث مذکور آسیب جانی نداشت، افزود: طی عصر امروز _چهارشنبه دوم خرداد_ ماهیت بارش‌های پیش‌بینی شده ناگهانی و رگباری خواهد بود و تا فردا صبح وزش تندباد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به تداوم وزش تندباد طی امروز عصر و صدور هشدار نارنجی در این خصوص تصریح کرد: همچنین احتمال بروز رعدوبرق، صاعقه و بارش‌های رگباری باران و تگرگ بیشتر در مناطق شمال و شرق، ارتفاعات کاشان و آران و بیدگل، قمصر، زواره، مهاباد، اردستان، میمه، گلپایگان و خوانسار، سمیرم، شهرضا، دهاقان وجود دارد و در شهر اصفهان نیز شاهد رگبار و تندباد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: افراد باید از پارک خودروها زیر درختان بلند و استقرار نزدیک درختان در طبیعت خودداری کنند، در ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای از رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرند، عشایر مستقر در مناطق غربی که حدود ۵۶ هزار نفر هستند نیز باید از استقرار و تردد در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات پرهیز کنند؛ کوهنوردان و اکیپ‌های گردشگری نیز باید توصیه‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 756227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.