بارش در ۹ استان کشور شدت خواهد داشت / وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی کشور گفت: طی امروز و فردا، شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور، امروز و فردا در استان‌های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط غرب، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود و طی این بازه زمانی در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده به همراه وزش باد به نسبت شدید دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور، در بعضی از ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و نواحی مرکزی، بارش و وزش باد رخ خواهد داد، طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و پنجشنبه تا شنبه در بعضی نقاط جنوب کشور، در بعضی از ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد؛ همچنین از پنجشنبه تا شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، به تدریج ابری، از بعدازظهر رگبار باران و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط رگبار باران با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 756080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.