۳۷۹۴ حلقه چاه در قزوین دارای کنتور هوشمند شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از نصب کنتور هوشمند بر روی ۳۷۹۴ حلقه چاه از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی به منابع آب زیرزمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده امروز _سه‌شنبه یکم خرداد_ در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان قزوین اظهار کرد: در راستای مدیریت توأمان آب و برق و با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، کنترل و پایش وضعیت برداشت از آبخوان دشت ۴۶۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان طی یک‌سال اخیر نصب شده است.

وی با اشاره به نصب کنتورهای یادشده در قالب طرح احیا و تعادل‌بخشی به منابع آب زیرزمینی افزود: با نصب این تعداد حلقه چاه در مدت یاد شده تعداد چاه‌های مجهز به کنتور هوشمند در استان به ۳۷۹۴ حلقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای استان قزوین همچنین از انسداد و پر کردن ۱۰۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: با پر کردن این تعداد چاه به میزان ۱۳.۴ میلیون مترمکعب در مصرف سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین صرفه‌جویی شده است.

ستوده همچنین از توقیف ۱۳۰ دستگاه حفاری غیرمجاز از حفاران چاه‌های غیرمجاز خبر داد و افزود: آب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار است و به همین خاطر با هدف افزایش تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز آبی واحدهای کم‌آب‌بر صنعتی را در چارچوب قانون و مقررات تأمین می‌کنیم.

کد خبر 756033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.