آیت‌الله رئیسی می‌خواست فقر مطلق در جامعه نداشته باشیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بازگو کردن شاخصه‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی به جد از کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه می‌خواست که فقر مطلق در جامعه نداشته باشیم و تمام تلاشمان کاهش فقر بود و به راستی سید محرومان بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرتضی بختیاری درباره شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشور که روز گذشته حین خدمت‌رسانی به‌دلیل سانحه بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی بعد از اذان صبح یک ساعت در حرم با خدا راز و نیاز می‌کرد و دست به دامن حضرت رضا می‌شد مگر اینکه در مأموریت بود و این ارتباط خدا و حضرت رضا (ع) موجب شد تا خدمت‌گزار واقعی مردم شود.

وی افزود: خدمت به مردم مقدمه شهادت است و آیت‌الله رئیسی روحیات، خلقیات و دلسوزی نسبت به مردم داشتند؛ از سفر روسیه بازگشتند و به کرج رفتند، سردار حاج قاسم و آیت‌الله رئیسی سوز اسلامی داشتند، آیت‌الله رئیسی سرباز ولایت بود و خداوند به او پاداش شهادت داد و در مسیری شهادت برایش اتفاق افتاد که برای خدمت به مردم و محرومان بود، سد خداآفرین ۴۰ هزار اشتغال در منطقه محروم ایجاد می‌کند و آیت‌الله رئیسی عاشق ایجاد اشتغال بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در برهه زمان خودمان دو مرد میدان داشتیم یکی شهید سلیمانی و دیگری آیت‌الله رئیسی که مرد میدان خدمت بود و با تمام بضاعت و وجودش در حال خدمت کردن به مردم بود و یکی دیگر از ویژگی‌هایش ساده زیستی بود و در جایگاه رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و تولیت آستان در ساده زیستی نمونه و در غذا خوردن و لباس پوشیدن ساده‌زیست بود.

وی ادامه داد: انقلاب ما به این ویژگی‌ها نیاز دارد و باید این ویژگی‌ها را در کادر مدیریتی‌مان داشته باشیم، چراکه در نظام اسلامی خدمت می‌کنیم و خداوند این تفضل را به ما کرده که در سنگر نظام اسلامی باشیم که در رأس آن، ولی فقیه و نایب بر حق امام زمان است و باید ویژگی‌هایی را که رهبران انقلاب ما از امام علی (ع) نقل می‌کنند، داشته باشیم..

بختیاری افزود: بازگو کردن این شاخصه‌ها برای این است که بیان کنیم رئیس‌جمهور ما چه شخصیتی بود و از او الگو بگیریم، تقیدات دینی شخصیتی بین‌المللی را نظیر آیت‌الله رئیسی می‌سازد که در شرایطی که دو انسان خبیث قرآن را آتش زدند، قرآن را به دست گرفتند، به جهانیان نشان دادند و آن سخنرانی را انجام دادند و این شجاعت برخواسته از ایمان است.

وی گفت: او به جد از کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه می‌خواست که فقر مطلق در جامعه نداشته باشیم و تمام تلاشمان کاهش فقر بود و به راستی سید محرومان بود و جلساتی که در مورد کاهش فقر برگزار می‌شد نشان می‌داد که آیت‌الله رئیسی دغدغه جدی نسبت به فقر داشت، در مسائل مختلف از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان، نخبگان و بسیاری از مسائل دیگر دغدغه‌مند بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) توضیح داد: در دستگاه قضائی از نظر علمی جایگاه مقبولی داشت و عدالت یکی از ویژگی‌هایی بارزش بود، اگر از مردم، قضات، حاکمان و محکومان از آن دوره‌ای که آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا بود سوال بپرسیم، می‌گویند عدالت در رسیدگی بود و در جایگاه رئیس دستگاه قضا ملاقات مردمی داشت و به‌عنوان یک قاضی عادل شناخته شده است.

کد خبر 755455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.