بازخوانی سفرهای شهید خدمت به خوزستان

در هشت سفر استانی شهید سیدابراهیم رئیسی به خوزستان چه گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور موضوع سفرهای استانی و پیگیری میدانی مشکلات به‌عنوان یک اولویت مهم دولت در نظر گرفته شد و تنها رو روز پس از رأی اعتماد مجلس به هیئت وزیران اولین سفر استانی هیئت دولت به خوزستان انجام شد و در این سفر ابراهیم رئیسی در حضور جمع پرشور مردم اهواز تاکید کرد که «تا مشکلات آن رفع نشود آرام نمی‌گیرد و اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر خواهد کرد».

در این سفر یک روزه که جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه، آیت الله رئیسی را همراهی می‌کردند، رئیس‌جمهور دستوراتی فوری برای حل مشکلات آب‌، برق و کشاورزی خوزستان صادر کرد.

بازدید از بیمارستان ویژه کرونایی رازی اهواز، پیگیری مطالبات پرستاران و کادر درمان خوزستان، سفر به منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه و افتتاح دو طرح آبرسانی به این منطقه، بازدید از وضعیت تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه‌نور و نیسان، همچنین حضور در جمع صمیمی سران عشایر استان از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی بود.

زلزله اندیکا و دغدغه مردم برای بار دوم رئیس‌جمهور را به خوزستان آورد

آیت‌الله رئیسی بارها اعلام کرده که دغدغه وضعیت زندگی مردم در مناطق محروم و به‌ویژه عشایر کشور از دغدغه‌های جدی بوده که در طول سال‌های اخیر به‌صورت جدی دنبال کرده است.

وقوع چند زلزله بزرگ از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و شرایط ناگواری که برای مردم خوزستان ایجاد شده بود، موجب شد که رئیس‌جمهور جمعه، هفتم آبان ۱۴۰۰، برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا که از محروم‌ترین مناطق خوزستان است، برای دومین بار به‌صورت سرزده وارد استان خوزستان شود.

آیت‌الله رئیسی پس از ورود به دزفول به‌سرعت با یک فروند بالگرد عازم منطقه زلزله‌زده اندیکا شد تا وضعیت زلزله‌زدگان را از نزدیک بررسی و برای حل مشکلات آنان دستورات فوری صادر کند.

وی با حضور در جمع مردم این شهرستان و روستاهای اطراف آن، تاکید کرد: امام و رهبری به خوبی عشایر را می‌شناختند و می‌شناسند و اینکه از آن‌ها به‌عنوان ذخایر انقلاب یاد شده امری حقیقی است، این مردم برای انقلاب و نظام گنجینه‌های با ارزشی هستند که نباید اجازه داد دچار آسیب شوند.

راهیان نور، سومین سفر شهید خدمت به خوزستان

رئیس‌جمهور در پایان نخستین سال ریاست‌جمهوری خود یعنی بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۰ برای سومین‌بار عازم خوزستان شد؛ حل مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر، بازدید از منطقه مرزی شلمچه و حضور در جمع کاروان‌های راهیان‌نور از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در این سفر بود.

مترو پل، حادثه‌ای دیگر برای خوزستان و باز هم حضور میدانی رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور خرداد ۱۴۰۱ نیز به دنبال حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و دغدغه مردم خوزستان نسبت به این حادثه دلخراش، به این شهر سفر کرد و ضمن نظارت بر روند امدادرسانی و آواربرداری با خانواده‌های قربانیان این حادثه نیز ملاقات کرد.

بازخوانی سفرهای شهید خدمت به خوزستان

پنجمین سفر در آستانه سال ۱۴۰۲

آیت‌الله رئیسی (بیست‌ونهم اسفند) سال گذشته هم‌زمان با روز ملی شدن صنعت نفت به آبادان سفر کرد تا در ساعات پایانی سال از بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشگاهی در منطقه غرب آسیا در منطقه‌ای که به برزیل ایران معروف است، بهره‌برداری کند؛ طرحی با امضای ۳۲۱ قرارداد با ۱۰۲ سازنده داخلی و ۲۹۹ قرارداد با ۹۷ سازنده خارجی در کوتاه‌ترین زمان که به گفته وزیر نفت، ایران را در ساخت پالایشگاه گازی و ساخت پالایشگاه نفتی خودکفا کرد.

سفرهای رئیس‌جمهور به استان خوزستان به همین‌جا ختم نشد؛ آیت‌الله رئیسی در قالب ششمین سفر استانی خود به خوزستان، پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد فرودگاه دزفول شد تا هم با مردم خونگرم استان دیداری تازه کند و هم طرح‌های مهم زیربنایی و اشتغال‌زایی خوزستان را افتتاح کند.

در این سفر، سه طرح ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت ایثار با برنامه‌ریزی متخصصان مناطق و اهتمام شرکت‌های مجری داخلی به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری با هدف دستیابی تولید ۳۰ هزار بشکه در روز، برداری از ۴۰ حلقه چاه نفتی میدان آزادگان جنوبی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و اشتغال‌زایی بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر و افتتاح فاز سوم سیکل بخار نیروگاه غرب کارون با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در روز و سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیون یورو دیگر طرح‌هایی بودند که توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد تا این استان استراتژیک همچنان بر مدار پیشرفت باشد.

دیدار با کارگران مشتاق هفت تپه در هفتمین سفر

سید ابراهیم رئیسی هفتم اردیبهشت ماه پس از افتتاح ۷۰ کیلومتر خط ریلی راه آهن اندیمشک - اهواز، در حالی که از طریق همین مسیر ریلی در حال سفر به اهواز بود، با جمع کثیری از کارگران نیشکر هفت تپه که به استقبال او آمده بودند، مواجه شد.

وی با دیدن این جمع کارگران و استقبال پرشور آن‌ها ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات آن‌ها درخواست کرد تا حرکت قطار متوقف و در جمع این کارگران حاضر شود.

در این دیدار رئیس‌جمهور در جمع کارگران به سخنرانی پرداخت، همچنین کارگران نیز به بیان مطالبات خود پرداختند؛ یکی از خواسته‌های جوانان و کارگران در این دیدار حل مساله اشتغال، رفع بیکاری و رسیدگی به حقوق آن‌ها بود.

استقبال پرشور مردم ایذه نقطه عطف سفر هشتم

هشتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان با بهره‌برداری از چندین پروژه مهم و تولیدی و خدماتی از جمله کشت و صنعت تخته پاک چوب، طرح آبیاری زیرسطحی کشت و صنعت کارون، کارخانه فولاد زمزم ۳، کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه، میادین نفتی سپهر و جفیر، ۲۸ طرح صنعت آب‌وبرق، ۳۲ طرح برق منطقه‌ای خوزستان همراه بود.

مردم ایذه با حضوری پرشور و گسترده در خیابان‌ها به گرمی و شکوه از آیت‌الله رئیسی استقبال کردند، به‌طوری که خودرو حامل رئیس جمهور بارها در میان انبوه جمعیت استقبال کننده متوقف شد.

مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز ایذه متناسب با سنت بومی و محلی خود از جمله آیین سنتی چوب بازی، ورود میهمان ارجمند خود را گرامی داشتند و خیابان‌های سطح شهر، محوطه مصلای شهر از جمله صحن و حیاط آن مملو از جمعیت مشتاقان دیدار با رئیس‌جمهور شده بود.

رئیس جمهور در این دیدار با توجه به مطالبه مردم این شهرستان برای اشتغال، به شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان برای سرمایه‌گذاری در ایذه دستور داد و تاکید کرد: سفرم به خوزستان و شهر ایذه نمایشی نیست و منتج به تصمیمات عملی می‌شود.

کد خبر 755304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.