پاکستان شریک غم ملت ایران/ پیام‌های تسلیت از همسایه شرقی

رئیس مجلس ملی پاکستان همگام با گروه‌های مختلف مردم کشورش با ابراز اندوه و تاسف از شهادت رئیس جمهور ایران اسلامی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد گفت: دولت و ملت پاکستان شریک غم ملت ایران هستند و ما یک دوست واقعی و مخلص را از دست دادیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تنها دقایقی بعد از اعلام رسمی خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی، وزیر امور خارجه و دیگر شهدای همراه ایشان در سانحه سقوط بالگرد گروه‌های مختلف مردم پاکستان، چهره‌های سیاسی، مذهبی و رسانه‌های این کشور با ابراز تأسف از این ضایعه عظیم، به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند.

بسیاری از شخصیت‌های پاکستانی طی گفت‌وگو با شبکه‌های خبری این کشور با ادای احترام به شهدای سانحه بالگرد از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، او را الگوی مدافع صلح و دیپلماسی در منطقه معرفی کردند.

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای، شهادت رئیس‌جمهور ایران اسلامی، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان در سانحه بالگرد را به ملت و دولت ایران از جمله خانواده‌های شهدا تسلیت گفت.

وی در پیام خود گفت: سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پاکستان برای همیشه جاویدان خواهد بود و ما در حقیقت یک دوست واقعی و مخلص را از دست دادیم.

سردار ایاز صادق همچنین با تمجید از تلاش‌های شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تقویت روابط پارلمانی با پاکستان افزود: مردم و دولت پاکستان خود را شریک غم ملت ایران می‌دانند و ما برای آن‌ها آرزوی صبر و بردباری می‌کنیم.

رئیس مجلس ملی پاکستان تاکید کرد که دوستی صادقانه و محبت آیت‌الله رئیسی نسبت به پاکستان در قلب تک تک مردم این کشور زنده خواهد ماند.

اعزاز احمد چودری قائم‌مقام سابق وزارت امور خارجه پاکستان و خانم سناتور شیری رحمان از حزب مردم نیز در گفت‌وگو با شبکه دنیا نیوز پاکستان، شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفته و تاکید کردند: تمام ملت پاکستان در این برهه سخت در کنار برادران و خواهران ایرانی خود ایستاده‌اند.

مشاهد حسین سید نماینده سابق مجلس سنای پاکستان نیز گفت که آیت‌الله رئیسی و سیاست دولت ایشان به نفع منطقه به ویژه کشورهای دوست و همسایه بود و ما قدردان مواضع قوی ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه از جمله فلسطین و کشمیر هستیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

منابع محلی که هم‌اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تأیید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

کد خبر 755235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.