صادرات ۴۹۸ هزار تُن از محصولات کشاورزی کردستان به خارج از کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۹۸ هزار تُن از محصولات کشاورزی استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیمان اسکندری، بعدازظهر امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: طی چند ماه اخیر نوسانات مرغ را در استان کردستان نداشته‌ایم و به یک ثبات پایدار در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی افزود: امسال چهار هزار تن مرغ از کشور به خارج صادر شده که یک هزار و ۱۰۰ تن آن مربوط به استان کردستان بوده که از مرز باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به پروژه‌های حوزه زیرساختی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری که بیشتر در حیطه وظایف اداره منابع طبیعی است و پروژه‌های حوزه آب و خاک و تبدیل اراضی دیم به آبی را داشته‌ایم که در این حوزه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در راستای تبدیل اراضی دیم استان به آبی، سال گذشته ۱۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان، ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد قشلاق سنندج و ۶۰۰ هکتار از اراضی دهکانان سروآباد به آبی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز این مسیر تداوم خواهد داشت و تبدیل اراضی دیم پایاب سد امیرآباد و رمشت، سد ژاوه و فاز دوم سد گاران را نیز به آبی در برنامه داریم.

هدف‌گذاری افزایش تولید گوشت قرمز در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: در بخش سرمایه‌گذاری اولین پروژه ما در حوزه توسعه گوشت قرمز و احیای دامداری منطقه سارال است که پروژه احیای واحدهای راکد دامداری را در دستور کار داریم.

اسکندری افزود: توسعه ظرفیت واحدهای موجود و ایجاد واحدهای دامداری جدید را نیز به عنوان اولویت اول در سال جاری در برنامه داریم.

وی به توسعه کشت گلخانه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت کشت گلخانه‌ای استان از ۳۵ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده و برنامه‌ریزی ما برای ارتقای آن به ۳۰۰ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در حوزه شیلات نیز دو پروژه را در برنامه داریم که این پروژه‌ها ایجاد فاز دوم شیلات روستای دیوه‌زناو و ۵۰۰ تنی آلوت بانه است.

بهره‌برداری از ۲۸۸ طرح حوزه جهاد کشاورزی در سال گذشته

اسکندری گفت: سال گذشته ۲۸۸ طرح با ۱,۶۱۸ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۴۱۰۰ نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز ۷۷ طرح به ارزش ۳۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۹۸ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی استان را به خارج از کشور داشته‌ایم که از طریق مرز باشماق مریوان صورت گرفته است.

کد خبر 755099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.