درخشش دانش‌بنیان‌های کرمانشاهی در رویداد اینوتکس

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در رویداد اینوتکس پنج نفر از تیم‌های دانشی و حرفه‌ای کرمانشاه، ۶ مقام در حوزه‌های فناوری و نوآوری کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیامک آزادی امروز _ یکشنبه سی ام اردیبهشت _ در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۴ و جشنواره شیخ بهایی، اظهار کرد: به داشتن چنینی ظرفیت‌ها و شرکت‌های مستعد که در سطح ملی حرف برای گفتن دارند، افتخار می‌کنیم.

وی از تمامی افراد اثرگذار در حوزه‌های زیست‌بوم، فناوری و نوآوری استان که سبب کسب افتخارات شده، تشکر کرد و گفت: این افتخارات میسر نمی‌شد، مگر با همکاری مجموعه همکاران پارک علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانه نوآوری که بخشی از این رویداد را به عهده داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه اضافه کرد: اگر در حوزه‌های مربوطه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سایر مراکز همکاری نباشد، قطعاً نمی‌توان این چنین در استان و سطح ملی درخشید، لذا سعی داریم با کمک هم‌افزایی که اتفاق افتاده و در حال توسعه است، قدم‌های بیشتر به سمت پیشرفت و آبادی برداریم.

وی تصریح کرد: در رویداد اینوتکس پنج نفر از تیم‌های دانشی و حرفه‌ای کرمانشاه، ۶ مقام در حوزه‌های فناوری و نوآوری کسب کردند.

آزادی با اعلام اسامی برگزیدگان اینوتکس ۲۰۲۴‌، گفت: شرکت توسعه صنعت شریف «احسان داهی» کسب عنوان بروکر برتر تجارت فناوری کشور با رتبه اول در سال ۱۴۰۲ و دریافت تندیس طلایی؛ شرکت توسعه صنعت شریف «احسان داهی» کسب عنوان بروکر برتر تجارت فناوری اینوتکس ۲۰۲۴ با رتبه اول در سال ۱۴۰۲ و دریافت تندیس طلایی؛ «میلاد اختراعی» کسب رتبه اول رقابت پژوهشی مسئله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش برق و الکترونیک؛ «نوید تفرشی» کسب رتبه اول رقابت پژوهشی مسئله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش آب، انرژی و محیط زیست؛ نسرین تیموری (دکتر محسن سعیدی) کسب رتبه اول رقابت پژوهشی مسئله محور اینوتکس (ریسرچ پیچ) در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تیم استارت آپی دوپامین آبی‌، کسب رتبه دوم رقابت استارت آپی اینوتکس (اینوتکس پیچ) و در هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بخش مدیریت شهری شرکت یارا طبیعت محجوب به‌عنوان برگزیده دوم معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسب این مقام‌های با ارزش نشان از داشتن ظرفیت‌های زیاد و باارزشی‌ست که برای استان ما بسیار اثرگذار است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در توضیح برنامه‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان در سال‌جاری، ادامه داد: زیست بوم استان هنوز در حال تکمیل کردن اجزا و زیرساخت‌ها خود در بخش‌های مختلف همچون پارک سلامت، مراکز رشد و دیگر مراکز است.

وی یکی از اهداف و رویکردها امسال را در حرکت به سوی پارک‌های عرضه محور به سمت پارک‌های تقاضا محور توصیف کرد و افزود: البته اگر کسی ایده‌ای ارائه داد حتماً مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما برنامه‌ای خاص برای جذب ایده‌های‌ست که تقاضاهایی بیشتری دارند.

آزادی با تأکید بر شکل‌دهی ساختار، افزود: بر اساس ظرفیت زیادی که داریم باید منابع زیادی نیز جذب کنیم،، انجمن دانش‌بنیان استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از مجموعه‌های فعال در این عرصه بسیار پیگیر حل مشکلات و چالش‌های موجود است.

وی یادآور شد: یکی از خواسته ما در جلسه با استاندار و معاونان بررسی مشکلات و چالش‌ها در کمترین زمان ممکن است تا بتوانیم مشکلات و چالش‌ها را یک نگاهی هوشمندانه و سریع در درگاهی بارگذاری کنیم تا علاوه بر اینکه در سریع‌ترین زمان حل شود از نگاه سلیقه‌ای برخی از مسؤولان هم جلوگیری شود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه برخی از مشکلات برای حل و فصل نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد، افزود: هماهنگی‌هایی با وزارتخانه‌ها داشته‌ایم مبنی بر اینکه شرکت‌ها تخصصی مربوط به وزارتخانه اعتبارات خود را از بانک تخصص وزارتخانه مطالبه کند تا در کوتاه‌ترین زمان منابع مورد نظر در بخش‌های مختلف را دریافت و جذب کند.

وی از نگاه تخصصی در تمامی حوزه‌ها سخن گفت و افزود: صحبت‌هایی با قابلیت عملیاتی شدن در بخش‌های دولتی و خصوصی در این زمینه صورت گرفته تا در سال‌جاری نگاه ویژه‌ای به ساختار توسعه فناوری داشته باشیم.

آزادی یادآور شد: یکی از مصوباتی که در کارگروه آموزش و فناوری ذکر شده و جز مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان هم خواهد بود این است که، از این پس هر تسهیلات و حمایت‌مالی که در استان مصوب شود، سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در همان ابتدا مشخص خواهد شد

وی اظهار کرد: یکی از موارد در شاخص ارزیابی، نظام بانکی است که جز مصوبات کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری هم بوده به زودی جز مصوبات کارگروه استان قرار خواهد گرفت سعی داریم سهم این بخش سهمی بیشتر از قبل باشد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه امسال نگاه ویژه‌ای به به سازمان و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، گفت: با مجموعه بورس، هماهنگی‌هایی صورت گرفته که بتوانیم حداقل یک مجوز برای سرمایه‌گذاری در سطح ملی برای کرمانشاه صادر شود تا مشکلی برای جذب منابع نداشته باشیم.

وی با اشاره به مکاتبه و قراردادی سالانه با دستگاه‌های اجرایی که مشتری محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، تصریح کرد: همدلی باید بین شبکه‌های دانش‌بنیان اتفاق بیفتند.

آزادی در پایان با اشاره به فعالیت ۹۴ شرکت دانش‌بنیان در استان، گفت: هدف‌گذاری ما برای افزایش این تعداد شرکت به ۱۳۰ شرکت است و برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان از برگزیدگان رویداد بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۴ و جشنواره شیخ بهایی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 755049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.